شناسهٔ خبر: 152366 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اصلاح طلبان، امروز پاسخگو باشند نه منتقد دولت

رسولی این فعال رسانه ای تاکید کرد: اصلاح طلبان حامی بودند اما الان به جای پاسخگویی فرار می کنند و به دنبال این هستند که با نگاهی به انتخابات آینده یک تابلویی درست کنند درصورتی که امروز اساسا مردم کف خیابان با احزاب کاری ندارند.

به گزارش «نماینده» امیرابراهیم رسولی مدیرمسئول ماهنامه «نماینده» در مناظره زنده «رادیو گفتگو» اظهار داشت: در عالم سیاست باید از واژه ها فاصله بگیریم و به جای اینکه خود را سرگرم واژه سازی کنیم واقعیت ها را ببینیم اصلاح طلبان به جای عوض کردن اسمشان به مستقلین بهتر است پاسخگو باشند. آنها حامی دولت بودند و باید نسبت به حمایتی که کردند و عملکردی که از دولت می بینند پاسخگو باشند لذا اعلام برائت معنایی ندارد.

این فعال رسانه ای به عدم تحقق وعده های دولت اشاره کرده و گفت: ما در مقاطع مختلف شاهد هستیم برخی تابلوی اصولگرایی به دست دارند در مقاطعی برای اینکه رای بیاورند وارد لیست دیگری شده و می شوند مثلا فراکسیون امید و اصلاح طلب و بعد در مجلس عنوان مستلقین به خود می گیرند. بلاخره شما چه هستید؟ نسبت به حمایت و وعده هایی که به مردم دادید و نتوانستید عمل کنید پاسخگو باشید. امروز کف خیابان این عمل نکردن به وعده ها را حس می کند بنابراین پاسخگو به عملکرد در دولتی باشید که سالهاست بر سر کار است و امروز ناکار آمدی خود را در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد و دیپلماسی که مدعی آن بود را نتوانست در عمل نشان دهد.

وی افزود: اصلاح طلبان خوب می دانند مردم به دنبال حزب نیستند مردم دغدغه هایی دارند و بر اساس وعده هایی که به آن ها داده شده به یک نفر رای می دهند. بعضی از احزاب هم از آن فرد حمایت می کنند مهم این است که به آن وعده های داده شده عمل کردند یا نه؟ آقای روحانی هیچ وقت واژه اعتدال را تعریف نکرد؟ چه زمانی به مردم گفتند اعتدال طلبی چیست؟ من مستقل هستم یعنی چه؟

رسولی در توضیح عمکرد رفتار ریس جمهور گفت: آقای روحانی کلمات را تعریف نمی کنند و بر موج تبلیغاتی سوار می شوند و بعد هم پاسخگو نیستند. مشکل اصلی اینجاست که دوستان به دلیل قدرت از ایشان حمایت می کنند و بعد که در آینده خبری نشد رنگ عوض می کند. روحانی گفت من اعتدالی ام و به این اسم از هر دو جناح کمک گرفته اما نباید فراموش کنیم حامی اصلی او چه کسانی بودند و از پاسخگویی ها فرار می کنند.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: اصلاح طلبان حامی بودند اما الان به جای پاسخگویی فرار می کنند و به دنبال این هستند که با نگاهی به انتخابات آینده یک تابلویی درست کنند درصورتی که امروز اساسا مردم کف خیابان با احزاب کاری ندارند. امروز در کشور ابتدا دولت روی کار می آید بعد حزب تشکیل می شود؛ در صورتی که معنای واقعی حزب این است که قدرت از او متبلور شود و بر اساس آن یک نفر رای بیاورد و بعد آن حزب پاسخگوی عملکرد باشد. وقتی که فقط اسم و شعار و تبلیغات است نتیجه این می شود که یک نفر می شود رئیس جمهور و از کنارش چهارتا لغت در می آید و بقیه هم از آن لغات تابلو درست می کنند.

وی با تاکید بر اینکه احزاب زمانی موفق هستند که فرد را خود انتخاب کنند اظهار داشت: امروز می توانیم برای تقویت احزاب بر اساس یک تفکری حرکت کنیم یعنی براساس یک اعتقاد و اصولی از یک فرد حمایت کنیم عهد اخوتی هم با کسی نبستیم اگر اشتباه کرد باید مقابلش ایستاد ولی اینطور نیست که ۶ ماه آخر که قدرت در حال تمام شدن است حمایت را برداریم ممکن است کسی در دولت اولش خوب عمل کرده باشد طبیعتا از او حمایت می کنیم.

وی افزود: نکته اینجاست که اغلب احزاب بعد از به قدرت رسیدن روی کار می آیند و در پایان کار با نگاهی به قدرت بعد مسیر خود را جدا می کنند. احزاب نباید مثل سلبریتی ها عمل کنند. احزاب زمانی کارکرد پیدا می کنند که مسیرشان از سلبریتی ها جدا شود. مهم این است که در مواضعمان رنگ عوض نکنیم باید در قبال حمایتی که کردند پاسخگو باشند.

رسولی بیان کرد: احزابی موفق هستند که فقط به بیانیه اکتفا نکنند بلکه در شرایط حساس راهکار ارائه داده و موضع گیری کنند. ساز و کار احزاب درست است و نگاه آرمانی هم به آن داریم ولی در عمل اتفاق خوبی نیم افتد

وی تصریح کرد: من معتقدم امروز مردم اهمیت نمی دهند چه کسی اصولگرا و چه مستقل و چه کسی اصلاح طلب است. مطالبه مردم این است که گرفتاری اقتصادی ما را چه کار کردید؟ چه اتفاقی برای اشتغال افتاد؟ دلار چطور به ۲۰ هزار توان رسید در حالی که شما در مقرر سازمان ملل بودید؟ مگر نگفتید مذاکره و گفتگو؟ وعده ها و برجام چه شد؟ اگر پاسخی ندارید حداقل سکوت کنید.

این فعال رسانه ای افزود: شما امروز که مجلس همراهی دارید. استیضاح به صحن علنی مجلس می رسد اما رای نمی آورد رای اعتماد ها همه بالای ۲۰۰ رای. دوستانی که ادعا داشتند در دیپلماسی شاخ گاو می شکنند الان کجا هستند؟ این وعده هایی که راجع به دیپلماسی و معیشت و ... بود چه شد؟ امروز دولت، مجلس و شورای شهر در کلان شهر ها با عبارت «تکرار می کنم» روی کار آمدند. امرو ضعیف ترین دوره مجلس شورای اسلامی را به شواهد مختلف می توانیم اثبات کنیم که داریم. یعنی در حال حاضر ناکارمدی در سطح شورا، مجلس و دولت مشهود است، این را ما نمی گوییم کف خیابان و مردم می گویند و مطالبه دارند.

رسولی یادآور شد: یک روز مردم را از دیوارکشی در خیابان ترساندید و این یک ترفند تبلیغاتی بود. دوروز بعد گفتید دولت تفنگ و چند رو بعد حرفتان عوض شد. بلاخره تکلیف این واژه سازی ها و عوام فریبی ها باید روشن شود.

نظر شما