شناسهٔ خبر: 152363 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حبیب زاده: ساماندهی دستفروشان در پیاده روها

حبیب زاده رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران از ارائه لایحه ساماندهی دستفروشان و سایر مشاغل که از پیاده روها استفاده می‌کنند، خبر داد.

به گزارش «نماینده»، افشین حبیب زاده، در مورد اشغال پیاده روها توسط کسبه، رستوران‌ها و... و سکوت شهرداری تهران در این خصوص گفت: با مدیرعامل ساماندهی مشاغل در این مورد صحبت کردیم و قرار شد،  لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی دستفروشان و سایر مشاغل که از پیاده روها استفاده می‌کنند، ارائه شود.

وی با بیان اینکه در این لایحه علاوه بر فعالیت دستفروشان، رستوران‌ها و... وضعیت 1300 دکه روزنامه فروشی و گل فروشی که در سنوات قبل  در پیاده روها واگذار شده‌اند نیز باید مشخص شود، ادامه داد: یکی از موضوعات دکه‌های گل و روزنامه فروشی این است که قرارداد و مبلغ اجاره آنها مربوط به سالهای قبل است و مالکیت دکه برای این افراد حالت مادام العمر پیدا کرده در حالی که باید این دکه‌ها براساس اقتضائات روز و ضوابط و مقررات مشخص بروز رسانی شده اداره شوند.

حبیب زاده با بیان اینکه متأسفانه رفتارهای خودسرانه برخی مناطق در واگذاری پیاده رو سبب ایجاد مشکلاتی برای شهرداری می‌شود، گفت: اما واگذاری مناطق نامشخص است و اگر این روند ادامه داشته باشد، روند از دست ما خارج می‌شود و به مناطق توصیه می‌کنیم از واگذاری پیاده رو به اصناف خودداری کنند تا آیین نامه تدوین شود؛ چراکه این اقدام مناطق، حقوقی را برای مردم ایجاد می‌کند که در آینده نمی‌توانیم پاسخگوی آن باشیم.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در آیین نامه مواردی همچون ارائه پیاده رو به رستوران‌ها دیده می‌شود، افزود: دقت داشته باشید که ما باتوجه به وضعیت اقتصادی، با دستفروشی مخالف نیستیم، اما اعتقاد به ساماندهی داریم و ما می‌توانیم تسهیل گری کنیم.

نظر شما