شناسهٔ خبر: 152337 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظام اطلاعاتی نباید عائله‌وار باشد

محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ در مجلس گفت: دست‌های پنهان و آلوده به افکار غیرانقلابی در کار است و انتظار ما از وزارت اطلاعات این است که دغدغه‌ها را کم کرده و به تذکراتی که ارائه می‌شود توجه کند.

به گزارش «نماینده»، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ درمجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان سوال خود از سید محمود علوی وزیر اطلاعات به پیشگیری از نارضایتی مردم و امانتداری تأکید کرد و گفت: نگاهی به اتفاقات تلخ سال گذشته که بارها درباره آن تذکر داده بودیم نشان می‌دهد که به درستی به برخی از ارکان نظام توجه نشده است.

وی به حادثه اخیر در مرز میرجاوه و شهادت نیروهای مخلص و اقدام سبوعانه گروه تروریستی در اهواز اشاره کرد و یادآور شد: با این وضع بازاندیشی در خلق استراتژی‌های نو در کنار استفاده از روش‌های سنتی ضروری است.

وی افزود: در قیاس جهانی کشورهایی که با هوشمندی هم آغوش هستند در حوزه قدرت نرم موفق‌ترند و این قدرت به کسب رضایت مردم پیوند خورده و در جمهوری اسلامی با احیای ارزش‌های اسلام عجین است.

محبی نیا در ادامه با بیان اینکه ما از فرهنگ کودتا، استبداد، اشراف‌زادگی و فسادهای حلقه ای جسته‌ایم، عنوان کرد: این دوران را گذراندیم تا مردم حق سخن گفتن با توجه به دین پیدا کنند اما این حوزه دارای نابسامانی‌هایی است لذا نشانه گرفتن کارآمدی نظام حاصل توطئه شیاطینی است که خاورمیانه توسعه یافته را برنمی‌تابند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه جلاهلان خودبافته بر شیپور دمیده‌اند، گفت: ایجاد ناامنی برای سرمایه‌گذاران، فراری دادن نخبگان و احضار نیروهای سیاسی کاری از پیش نمی‌برد و در این رابطه صرفا آموزش کافی نیست.

وی ادامه داد: ورود به اتاق آزاد سیاستمداران و اساتید دانشگاه و مناظره با برخی قوم‌ها که اقدام ضد امنیتی ندارند هزینه را بیشتر می‌کند.

محبی‌نیا در ادامه با اشاره به این مطلب که نظام اطلاعاتی نباید عائله‌وار باشد، عنوان کرد: البته عدم تمکین از قانون بی‌شک محکوم است اما سراغ افرادی رفتن که خطری برای نظام ندارند نیز مضر است بلکه باید به نظام‌های اطلاعاتی سایر کشورها که مغفول مانده بیشتر توجه شود.

وی تقویت بنیان‌ امنیت جهانی را لازمه ارائه نقش بیشتری از وزارت اطلاعات دانست و خاطر نشان کرد: مراوده اطلاعاتی با ارتش برای تثبیت حاکمیت ملی از ضرورت‌های مدیریت اطلاعاتی است و گفتمان اطلاعاتی وزارتخانه باید آنقدر از کیاست و پختگی برخوردار باشد تا نخبگان و مردم از آن استقبال کنند.

محبی نیا در ادامه با بیان اینکه عملکرد وزارت اطلاعات خوب است و می‌خواهیم که بهتر شود، عنوان کرد: وزارت اطلاعات را در حوزه مقابله با تروریسم، داعش و موارد ضد امنیتی موفق می‌دانیم و صرفاً می‌خواهیم گزارش‌های راهبردی به گوش مسئولان برسد از این رو انتظار داریم در کنار شیوه‌های سنتی به مسائل دیگر نیز توجه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بخشی از اختلالات نظام اقتصادی به نفوذ نیروهای بدتر از خصم باز می‌گردد، خاطر نشان کرد: دست‌های پنهان و آلوده به افکار غیرانقلابی در کار است و انتظار ما از وزارت اطلاعات این است که دغدغه‌ها را کم کرده و به تذکراتی که ارائه می‌شود توجه کند.

نظر شما