شناسهٔ خبر: 152336 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده تهران امروز در نطق میان دستور خود چه گفت؟

فاطمه ذوالقدر ذوالقدر گفت: پایتخت نشینان مصداق بارزی از پز عالی و جیب خالی شده اند و به جای بهره مندی از عناصر توسعه یافتگی کلان شهر در مشکلات متعددی از حیث آلودگی هوا، ایاب و ذهاب، ترافیک، حاشیه نشینی لجام گسیخته و مظاهر و جلوه های ناراحت کننده آن؛ فقر، اعتیاد، طلاق و نابسامانی های اجتماعی، تورم در زمینه مسکن،اجاره و موادغذایی در رنج هستند.

 به گزارش «نماینده» متن نطق فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران ری شمیرانات به شرح ذیل است:                                                                                                                                   

                                                                                                                                                    بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و احترام خدمت رئیس محترم، اعضاء هیأت رئیسه و همکاران محترم و مردم شریف ایران و تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه کریمه اهل بیت.
مردم شریف و صبور ایران اسلامی امروز بیش از هر زمانی تحت فشار هستند و علیرغم اقدامات خوبی که با تدابیر رهبری انقلاب اسلامی در هماهنگی و پیگیری سران سه قوه صورت پذیرفته، مردم خصوصاً طبقات کم درآمد که عمدتاً بار انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از حریمن شریفین عتبات مقدسه در دمشق، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا بر دوش کشیده و می کشند و شدیداً در تنگنای گذران امور زندگی هستند. درآمدها افزایش نیافته، بیکاری رواج یافته و هزینه های اولین زندگی چندین برابر شده که یارای مقابله با این همه فشارها را دیگر ندارند. چطور امکان دارد خانواده ای با درآمد ۵/۱ میلیونی بتواند گوشت کیلویی ۸۰ هزار تومان و مرغ کیلویی ۱۲-۱۳ هزار تومان بخرد و شهریه مدرسه، دانشگاه بچه اش و هزینه های بهداشتی و درمانی و اجاره های سرسام آور خانه را بپردازد.
نباید اجازه دهیم مردم، این ولی نعمتان ما بشکنند. جلوی فساد و تبعیض و بی عدالتی ها باید با جدیت بیشتری گرفته شود. تیم مدیریت اقتصادی دولت را تغییر دادیم تا با اتخاذ سیاست های اقتصادی درست و کارآمد مرحمی بر این دردها باشد اما با انتصاباتی خارج از شایسته سالاری و بدون توجه به ظرفیت جوانان متخصص و تحصیلکرده دانشگاهی در انتصابات اخیر نه تنها دردی درمان نشد بلکه سوهانی بر روح مردم شدند که این تیر خلاص زدن به امید و اعتماد خیلی از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی است، که هنوز امید دارند حاکمیت برای اشتغال آنها تمهیداتی بیندیشد و هنوز ماندن در ایران عزیز را بر مهاجرت به کشورهای خارجی به امید بهبود شرایط ترجیح داده اند. آنها را ناامید و آواره وطن نکنیم از معیارها و ملاک های مدیریتی در انتصابات استفاده کنیم.
در بخش بین المللی و روابط خارجی همانگونه که در برجام تصمیمی زیرنظر رهبری معظم انقلاب از سوی مجموعه ارکان نظام گرفته شد، جمهوری اسلامی به همه دنیا نشان داد در سیاست خارجی خودبر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای تأمین منافع ملی اهل منطق، گفتگو و تعامل است، اگرچه این سیاست معقول از سوی ناتانیاهو، ترامپ و برخی رفتارهای ناثواب در داخل مورد هجمه قرار گرفت و این دو همانند دولبه یک قیچی هریک به منظور خاص خود برای نقض و قطع برجام به حرکت درآمدند ولی آنچه حاصل شد تهدید منافع ملی ایران و ایرانیان است.
و اما در حوزه انتخابیه ام استان تهران، همانطور که همگان اطلاع داریم پایتخت نشینان مصداق بارزی از پز عالی و جیب خالی شده اند و به جای بهره مندی از عناصر توسعه یافتگی کلان شهر در مشکلات متعددی از حیث آلودگی هوا، ایاب و ذهاب، ترافیک، حاشیه نشینی لجام گسیخته و مظاهر و جلوه های ناراحت کننده آن؛ فقر، اعتیاد، طلاق و نابسامانی های اجتماعی، تورم در زمینه مسکن، اجاره و موادغذایی در رنج هستند.
بنیاد مستضعفان باید موضوع فقر و محرومیت که در تهران و شهرستان های حاشیه ای آن اسلامشهر و ری و پردیس بیداد می کند را دریابد و سرانه بهداشتی، درمانی، معیشتی، تحصیلی و ورزشی متناسب با نیاز این مناطق را تخصیص دهد.
همه گی به این باور مشترک دست یافته ایم که خروج از این گرفتارهای ها در گروه توانمندسازی زنان ما در کنار توجه به چرخه تولید و جامعه کارگری است، بی سر و سامانی قیمت ها علیرغم کاهش قیمت ارز کماکان بر جامعه حکم فرماست، ستاد تنظیم بازار باید ورود قاطع و قضایی با متخلفین و گرانفروشان داشته باشد تا کارگران و قشر آسیب پذیر جامعه بتوانند چرخ زندگی شان را هرچند لنگان لنگان به حرکت درآورند.
 ما در بودجه سال ۹۷، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان تخصیص دادیم که متأسفانه محقق نشد و انتظار داریم ضمن ارائه لایحه منع خشونت علیه زنان که حقوق تضییع شده زنان به عنوان نیمی از جمعیت را در برابر مخاطرات و آسیب های اجتماعی تأمین می کند، در بودجه سال ۹۸ توانمندسازی زنان و حمایت های اجتماعی از آنها نیز در اولویت قرار بگیرد.
باید همه مسئولان و هیأت حاکمه کمر همت را برای رفع این مخاطرات و مشکلات تا پیش از آنکه از این دیر نشود ببندند و حل بسیاری از مشکلات درون شهری تهران با حمایت هرچه بیشتر به دور از مسائل جناحی و سیاسی آنگونه عمل کنیم که ثمره خیر آنرا مردم در سر سفره های خود ببینند.
در پایان نیز با توجه به پخش چند فیلمدر فضای مجازی در مورد همکاران محترم که احتمال برنامه ریزی شده بودن آن نیز می رود موجب وهن مجلس شده است لذا از هیأت رئیسه محترم می خواهم دستور رسیدگی فوری به این موضوع را صادرو نتیجه را برای تنویر افکار عمومی و حفظ شأن مجلس اعلام نمایند.

نظر شما