شناسهٔ خبر: 152332 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضعف تدبیر مجلس و دولت علت افزایش ۵۰ درصدی مراجعات مردم به کمیته امداد

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضعف تدبیر مجلس و دولت در حل مشکلات اقتصادی را علت افزایش ۵۰ درصدی مراجعات مردم به کمیته امداد دانست و گفت: دولت در لایحه بودجه ۹۸ با اتخاذ تدابیری از فشار اقتصادی بیشتر به اقشار ضعیف و متوسط جامعه جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده» حسن لطفی از افزایش ۵۰ درصدی مراجعات مردم به کمیته امداد انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده کشور قانع کردن اقشار ضعیف به حداقل ها است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  قدرت خرید مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه طی ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است، افزود: اقشار ضعیف ماهانه با  ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان زندگی خود را می گذرانند و تنها منبع درآمدی اغلب آنها یارانه است این در حالی است که تورم افسارگسیخته نیز به شدت قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

وی ادامه داد: با این اوصاف مسلم است که با افزایش ۵۰ درصدی مراجعات مردمی به کمیته امداد و نهادهای حمایتی مواجه شویم البته با توجه به وضعیت اقتصاد موجود به طور قطع مراجعات  افزایش بیشتری خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه اقشار ضعیف و متوسط جامعه منبع درآمد و هیچ پشتوانه ای برای بهبود وضعیت زندگی ندارند، تصریح کرد: با افزایش قیمت ها و تورم قیمت سرمایه افراد بالا رفته و در واقع سرمایه داران سرمایه دارتر و فقرا فقیرتر شده اند.

دولت در لایحه بودجه ۹۸ با اتخاذ تدابیری از فشار اقتصادی بیشتر به قشر ضعیف و متوسط جامعه پیشگیری کند

لطفی با بیان اینکه مستمری مددجویان کمیته امداد بسیار پایین است و حتی حداقل ها نیز برای آنها تامین نمی شود، گفت: می طلبد دولت در لایحه بودجه ۹۸ با اتخاذ تدابیری از فشار اقتصادی بیشتر به قشر ضعیف و متوسط جامعه پیشگیری کند.

بسته های حمایتی دولت مُسکنی موقتی است/ فقر اقتصادی خانواده ها را مداوا نمی کند
دولت باید مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف و متوسط جامعه را به صورت ریشه ای حل کند، بسته های حمایتی مُسکنی موقتی است که به هیچ وجه با افزایش تورم فعلی همخوانی نداشته، گره ای از مشکلات مردم و فقر اقتصادی خانواده ها را رفع و مداوا نمی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه دولت باید مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف و متوسط جامعه را به صورت ریشه ای حل کند، افزود: بسته های حمایتی دولت مُسکنی موقتی است که به هیچ وجه با افزایش تورم فعلی همخوانی نداشته، گره ای از مشکلات مردم و فقر اقتصادی خانواده ها را رفع و مداوا نمی کند.

ضعف عملکرد مجلس و دولت علت عمده مشکلات اقتصادی موجود است

وی با تاکید بر اینکه سران قوا باید با هم اندیشی تدابیر مناسبی برای رفع مشکلات اقتصادی موجود اتخاذ کنند، گفت: ضعف عملکرد مجلس و دولت علت عمده مشکلات اقتصادی موجود و رشد بی رویه فقر و تورم اقتصادی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه ضعف تدبیر در رابطه با گرانی های اخیر به روشنی مشهود است، ادامه داد: مجلس در این گیر و دار اقتصادی نتوانست کمیسیون های خود را فعال و برنامه های اقتصادی مناسب را طراحی و تدوین کند و در واقع موضوع را رها کرد و هیچ گونه برنامه ای برای پیشگیری از تورم افسارگسیخته نداشته از سویی هر چند دولت نیز نوید کنترل گرانی را به مردم داد اما تنها در حد شعار بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت حذف سریع تر یارانه اقشار پردرآمد و انتقال آن به حساب اقشار ضعیف و متوسط جامعه، افزود: متاسفانه مبلغی که به اقشار ضعیف و متوسط جامعه در قالب یارانه پرداخت می شود با اقشار پردرآمد برابری می کند در این رابطه هر چند سال ها است بر ضرورت حذف یارانه پردرآمدها تاکید می شود اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

نظر شما