شناسهٔ خبر: 152330 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتتاح ایستگاه دوچرخه در مناطق تهران

حجت نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه دوچرخه در منطقه ۲، گفت: قرار است این طرح در سایر مناطق اجرایی شود.

به گزارش «نماینده»، حجت نظری در یکصد و هشتمین جلسه شورا گفت: امروز در منطقه ۲ شاهد افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی بودیم که اتفاق مبارکی است.

نظری افزود: به نظرم اگر این گونه طرح‌ها  حمایت شود و مدیریت شهری موانع موجود را برطرف کند می‌توان به کاهش  استفاده از خودروهای شخصی امیدوار بود و شهروندان به استفاده بیشتر از دوچرخه‌ها و حمل‌ونقل عمومی روی بیاورند.

وی ادامه داد: امکان استفاده شهروندان از این دوچرخه‌ها  به صورت مقطعی وجود دارد و آنان می‌توانند با اپیلیکشن موبایل به آن دسترسی  داشته باشند.

نظری افزود: قرار است در سایر مناطق شهرداری تهران نیز این طرح اجرایی شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضمن تقدیر از شهرداری تهران، از ریاست شورای شهر تهران و شهرداری  تقاضا دارم به این قبیل طرح‌ها کمک کنند و زمینه حضور بخش خصوصی همان‌طور که در این طرح فراهم شده است را بیش از گذشته تسهیل کنند.

محسن هاشمی نیز در ادامه ضمن حمایت از این طرح، گفت: باید مراقب باشیم که حمل‌ونقل ریلی را فراموش نکنیم. در حال حاضر مترو تهران ۴۰ هزار سفر در روز انجام می‌دهد که حجم انبوهی از مسافران را جابجا می‌کند و لذا باید هر چه بیشتر به این مد حمل‌ونقل توجه کنیم.

نظر شما