شناسهٔ خبر: 152302 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیانیه نمایندگان مستعفی استان اصفهان درباره دلایل استعفایشان

مجمع نمایندگان اصفهان نمایندگان مجمع استان اصفهان در بیانیه‌ای دلایل استعفای خود را تشریح کردند.

به گزارش نماینده، ۱۹ نماینده مجمع استان اصفهان هفته گذشته (۱۴ آذرماه) به دلیل مشکلات آب آشامیدنی و حقابه مردم اصفهان از سمت خود استعفا کردند. روز گذشته این نمایندگان برای اینکه اعتراض خود را نشان دهند در صحن علنی مجلس حاضر نشدند و در دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان تمجع کردند.

بیانیه نمایندگان مستعفی استان اصفهان درخصوص دلایل استعفایشان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
مردم شریف، متدین و انقلابی استان اصفهان

باسلام واحترام.

ما نمایندگان استان اصفهان در مجلس دهم از ابتدای شروع کار به علت مشکلات مربوط به آب اعم از شرب، کشاورزی و صنعت تا زمان اعلام استعفا، به صورت متحد و منسجم و به دور از گرایشات سیاسی از تمام ظرفیت اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات براساس قانون توزیع عادلانه آب و مصوبات شورای عالی آب استفاده نمودیم. قول رئیس جمهور محترم در وعده انتخاباتی در جمع مردم اصفهان برای نجات زاینده رود و تصمیمات مجامع قانونی در استان و مرکز که حداقل‌ها را تامین می‌کرد باعث شد با درک شرایط زمانی و با تحمل و صبوری، اما با جدیت امور را پیگیری نماییم، تذکرات شفاهی، کتبی، سؤال از وزیر محترم نیرو، جلسات متعدد با رئیس محترم مجلس، معاون اول محترم ریاست جمهوری، ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه و درخواست چندین ماهه وقت از رئیس جمهور محترم، بخشی از اقداماتی بوده که برای آب استان انجام شده است.

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ ردیف‌هایی از اعتبارات مرتبط با آب شرب (که پس از پیگیری‌های زیاد نمایندگان و نماینده محترم دولت در استان و مسئولین مرتبط استانی افزوده شده بود) پس از پذیرش توسط سازمان برنامه و بودجه خبر رسید که این موارد کلا حذف شده است و این مهم باعث شد امید ما را برای تأمین حداقل‌ها آنهم برای آب شرب به یأس تبدیل شود و از این جهت استعفای دسته جمعی (۱۹ نفر) را تقدیم مجلس نمودیم؛ لذا لازم دانستیم ضمن اطلاع رسانی به مردم شریف استان اصفهان نکاتی را درخواست و تقدیم شما مردم عزیز نماییم.

۱- بالاترین پشتوانه مردم برای حل مشکل در شرایط حساس منطقه‌ای و کشور، دقت در اهمیت موضوع و نوع رفتاری است که اجازه هیچ گونه سوء استفاده به دشمنان دین و نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داده نشود.

۲- ضمن تشکر از حمایت‌های حضوری و اطلاعیه‌ای و ارسال طومارهای حمایتی، قدردان این مهم هستیم و به هیچ وجه تقاضای تجمع و راهپیمائی بعنوان حمایت را نداریم.

۳- لازم می‌دانیم در کنار قدردانی از شما، از نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان حضرت آیت الله طباطبائی نژاد، ائمه محترم جمعه استان و دیگر مسئولین، اقشار مختلف مردم به خصوص صنف کشاورزان و تولیدکنندگان، فعالان صنعت و بازرگانی استان که به انحای مختلف از این اقدام حمایت کردند، تشکر نماییم.

البته تقدیم استعفا به مجلس به معنای رها کردن پیگیری‌های مجدانه برای تشکیل ستاد احیاء زاینده رود نیست و برای حل معضلات استان به خصوث موضوع زاینده رود جمعا با جدیت پیگیر هستیم. ان شاءالله با دعای خیر شما مردم باتقوا به نتیجه برسد.

والعاقبه للمتقین
مجمع نمایندگان استان اصفهان

نظر شما