شناسهٔ خبر: 152287 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بودجه ۹۸ باید واقعی بسته شود/ ارائه بودجه به مجلس طی ۱۰ روز آینده

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۹۸ باید واقعی بسته شود، گفت: در بودجه ۹۸ توجه ویژه‌ای به حل مشکلات حقوقی کارمندان و بازنشستگان شده است.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز(یکشنبه) درباره بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تذکراتی به دولت برای تعدیل بودجه سال ۹۸ داده بودند، در طول هفته گذشته جلساتی برای بررسی این موضوع بین سران قوا، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه جمع بندی این جلسات بر این است که بتوانیم یک بودجه واقعی ببندیم ادامه داد: در این بودجه به دنبال آن هستیم که مباحثی درباره بهبود تولید، تکمیل پروژه‌های عمرانی و حل مشکلات حقوق کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته شود تا با توجه به فشارهای اقتصادی، مشکلات آنان را به حداقل برسانیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق جمع‌بندی‌های صورت گرفته و تعیین اعداد و ارقام واقعی در بودجه، فکر می‌کنیم که این بودجه می‌تواند منشا اثر برای کشور باشد.

نعمتی درباره اولویت‌های دولت و مجلس در بودجه سال آینده، گفت: قطعا بهبود معیشت مردم، موضوعات عمرانی و همچنین کمک به شرایط تولید مورد توجه ویژه دولت و مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه این بودجه باید واقعی در نظر گرفته شود تا کسری بودجه نداشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر عدد تقریبی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است که البته این عدد بستگی به برخی از درآمدهای کشور دارد و ممکن است این عدد افزایش پیدا کند.

نعمتی درباره زمان احتمالی ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس گفت: نهایتا بودجه ۹۸ تا ۱۰ روز آینده به مجلس ارائه می‌شود چراکه تفاهم‌ها روی موضوعات اصلی بودجه و هزینه‌ها و درآمدها صورت گرفته است.

نظر شما