شناسهٔ خبر: 152273 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران: انتخابات تمام شده اما دوقطبی‌سازی "روحانی" تمام نمی‌شود

سید نظام موسوی سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پاسخ به رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: انتخابات تمام شده اما دوقطبی سازیهای شما تمام نمی شود

به گزارش «نماینده»، سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در واکنش به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اظهارات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: آقای واعظی گفته اند انتخابات در اردیبهشت ۹۶تمام شد و الان دیگر وقت این حرف ها نیست، در حالی که اظهارات آقای رئیسی ربطی به انتخابات نداشت و انتقاد به یک رویکرد کلان تخریبی در حوزه سیاسی است که متاسفانه سالهاست توسط آقای رئیس جمهور و برخی اطرافیان و حامیان ایشان دنبال می شود.

وی تصریح کرد: آقای روحانی و حلقه حامیان ایشان چه در دولت یازدهم، چه در ایام انتخابات ریاست جمهوری و چه در همین ماهها و هفته های اخیر، هرگاه قصد دارند پروژه های مدنظر خود را پیش ببرند، یک بازی دوقطبی سازی و رقیب هراسی راه می اندازند و تلاش می کنند با ترساندن مردم از طرف مقابل، ایده های خود را عملیاتی کنند.
معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به ایجاد فضای دوقطبی سنگین در ایام تصویب برجام در دولت یازدهم، گفت: رئیس جمهور و طیف حامی ایشان با حمله شدید به منتقدان برجام آنها را کاسبان تحریم، مخالفان مذاکره و طرفداران قطع رابطه با دنیا می خواندند و مدعی بودند که با برجام همه مشکلات مردم حل می شود.

وی افزود: در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد بودیم که همین جریان فضا را به سمت چه ادبیات قطبی شده ای منحرف کرد. در حالی که آقای روحانی هیچ ایده مشخص و روشنی برای اداره کشور ارائه نکرد، صرفا بر حمله به رقبا با ادبیات تخریبی بی سابقه و کذب آلودی تمرکز کرد که نمونه های آن ادعای دیوار کشی خیابانی و بروز جنگ با کشورهای دیگر و افزایش قیمت دلار تا ۵۰۰۰ تومان بود.
موسوی ادامه داد: در همین روزهای اخیر هم ملاحظه می شود که آقای روحانی برای گرفتن تایید نهایی لوایح FATF مجدداً متوسل به حربه دوقطبی سازی و دیوسازی از رقبا شده و ضمن متهم کردن منتقدان این لوایح به هزینه کردن از جیب ملت، ادعا می کند با تصویب لوایح مذکور کشور را ۲۰ درصد ارزان تر اداره می کند؛ یعنی همان وعده های بی فرجامی که در برجام تحویل ملت داد.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاکید بر اینکه این روند دوقطبی سازی تخریبی آقای روحانی و تیم ایشان علاوه بر ایجاد شکاف در بدنه ملت، دستاوردی عملی جز «خسارت محض» برای کشور در پی نداشته است، گفت: آنچه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی مورد اشاره و نقد قرار داد، این رویکرد تخریبی بود که نه صرفاً در دوره انتخابات بلکه در همه این ۶ سال اخیر آسیب های زیادی به انسجام و وحدت و منافع ملی وارد کرده است.

وی افزود: البته آقای رئیسی در اظهارات خود صرفاًً در چند جمله کوتاه و کلی به این روند اشاره و انتقاد کردند اما این موضوع، امروزه در سراسر کشور تبدیل به یک گفتمان فراگیر شده و آقای رئیس جمهور در جلسه دانشگاه سمنان از نزدیک مشاهده کرد که دانشجویان و نخبگان جامعه با چه صراحتی این رویکردهای سیاسی ایشان را مورد انتقاد و اعتراض قرار می دهند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اخیراً در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به اظهارات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، گفته است: بالاخره این مطالب را اگر بخواهیم پاسخ بدهیم، مقدمه و موخره ای دارد اما اعتقاد ما بر آن است که انتخابات در ۲۹ اریبهشت سال ۹۶ تمام شد. الان وقت این حرف‌ها نیست و نمی توانیم برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، از امروز خود را سرگرم این مسائل کنیم.

نظر شما