شناسهٔ خبر: 152241 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گمانه‌زنی‌ها برای ریاست سازمان بهزیستی

بهزیستی پس از انتخاب محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران،گمانه‌زنی برای انتخاب رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور آغاز شده است.

پس از فوت ناگهانی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی، محسنی بندپی که رئیس سازمان بهزیستی کشور بود همزمان به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نیز منصوب شد. 

اما در این میان پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، امروز در جلسه هیأت دولت که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار جدید تهران از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفت.

به این ترتیب وی که همزمان در دو سمت سرپرست تأمین اجتماعی و رئیس بهزیستی فعالیت می‌کرد، باید این پست‌ها را تحویل دهد.

در نتیجه گمانه‌زنی‌های جدی برای پست‌ ریاست سازمان بهزیستی کشور مجدداً قوت گرفت. گفته می‌شود  محمدهادی ایازی که در دوره‌های پیشین در شهرداری معاون اجتماعی قالیباف بود و در سالهای اخیر نیز به عنوان معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌داده، یکی از گزینه‌های جدی برای ریاست سازمان بهزیستی است.

این در حالی است که همزمان با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان،‌ مشخص شد محمدهادی ایازی بازنشسته بوده و باید پست خود را ترک کند که وزیر بهداشت توانست برای بکارگیری مجدد وی برای مقطعی مشخص در همین وزارتخانه، مجوز دریافت کند.

حال باید دید مجوز اخذ شده برای به کارگیری این بازنشسته، در سازمان بهزیستی نیز اعتبار دارد یا دولتی ها بار دیگر برای گرفتن مجوز جدید دست به کار خواهند شد.

از طرفی بر اساس شنیده‌ها، کمیسیون اجتماعی مجلس رویکرد حمایتی از حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور دارد و معتقد است که وی به لحاظ شناختی که از جامعه هدف بهزیستی در بحث معلولان، مددجویان و غیره دارد، می‌تواند در این زمینه اقدامات این سازمان را رو به جلو ببرد.

بر اساس این گزارش،‌گویا از سوی هیأت دولت فشارهایی به محمد شریعتمداری وزیر رفاه، مبنی بر اینکه ریاست بزرگترین سازمان اجتماعی کشور (بهزیستی) به یک زن سپرده شود،‌ وجود دارد. 

در نتیجه فاطمه عباسی، معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در بهزیستی یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده است.

همچنین سرافراز مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین نیز از گزینه‌هایی است که در این میان به عنوان مدیر زن معرفی شده است.

 حالا باید منتظر بود تا ببینیم این سازمان بزرگ اجتماعی که در ماه‌های اخیر به دلیل اینکه رئیس خود را همزمان در دو برهه زمانی به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی داشته است و با جانشین اداره می‌شده،به ثبات مدیریتی خواهد رسید.

نظر شما