شناسهٔ خبر: 152212 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شفافیت مالی مسئولین موجب سلامت نظام اداری کشور می‌شود

ولی داداشی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت:شفافیت مالی مسئولین باعث صحت و سلامتی نظام اداری و مخصوصا سیاسیونی می‌شود که در رده‌های بالا فعالیت می‌کنند و تضمینی برای اشخاصی است که فعالیت‌های سیاسی دارند و جزو کارگزاران عالیرتبه نظام هستند.

به گزارش «نماینده» ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شفافیت در مسائل مالی مسئولان گفت: بحث شفافیت در امور مالی مسئولان موضوعی است که در قانون اساسی تصریح شده و هم مطالبه مردم است و باید صورت پذیرد.

وی افزود: شفافیت مالی باعث صحت و سلامتی نظام اداری و مخصوصا سیاسیونی می‌شود که در رده‌های بالا فعالیت می‌کنند و تضمینی برای اشخاصی است که فعالیت‌های سیاسی دارند و جزو کارگزاران عالیرتبه نظام هستند و نظام را تضمین و مردم را آسوده خاطر می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس همچنین با تاکید بر شفافیت آرا نمایندگان در صحن مجلس اظهار داشت: در بحث شفافیت آراء نمایندگان من معتقدم این موضوع باید تحقق پیدا کند. نمایندگان مجلس در واقع نمایندگان مردم هستند و کار اساسی آنها قانونگذاری است و حق اقشار مختلف مردم است که بدانند نمایندگان‌شان چه رایی می‌دهند.

داداشی خاطرنشان کرد: مردم به نمایندگان رای دادند که قانونگذاری کنند و این قانونگذاری باید به نفع مردم باشد و نه به نفع دولت‌ها و شفافیت در آرا به مردم کمک می‌کند تا نمایندگان خود را بشناسد و این مسئله به شفافیت انتخابات مجلس کمک می‌کند تا مردم بدانند به چه کسی و با چه ایده‌ای و با چه طرز فکر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی رای بدهند.

وی در پایان گفت: طرح شفافیت آرا در مجلس با حدود ۱۴۰ امضا مطرح شد اما ۴۰ نفر از نمایندگان به آن رای مثبت دادند و این نشاندهنده آن است که بحث شفافیت آرا به یک شعار تبدیل شده و برخی افراد با هدف تبرئه خودشان دم از شفاف‌سازی می‌زنند اما به طرح شفافیت آرا رای منفی دادند.

مخاطبان فارس من سوژه‌ای با عنوان «شفافیت آراء نمایندگان مجلس چه شد؟» را در این سامانه ثبت کرده‌اند که در آن تصریح کرده‌اند: طرح شفافیت آراء نمایندگان، شاخص و معیاری برای ارزیابی عملکرد نماینده در مجلس را در اختیار مردم ایران قرار می‌دهد و مردم متوجه خواهند شد که وکیل آن‌ها در مجلس در مقابل مسائل ملی و محلی چگونه موضع‌گیری خواهد کرد و زمینه را برای مطالبات بعدی فراهم می‌کند. با امضای این مطالبه، صدای خود را به گوش صاحبان بهارستان برسانیم تا پارلمان شیشه‌ای را محقق کنیم.

نظر شما