شناسهٔ خبر: 152210 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حذف یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود/دولت ضوابط را تعیین می‌کند

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ضوابط و شاخص‌های تعیین‌شده برای تشخیص پردرآمدها باید از سوی دولت تصویب شود گفت: تخصیص یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۸ همان هزار تومان اعلام شده است گفت: در حال حاضر هیچ منابع مازادی از محل فروش یارانه‌های نقدی حاصل نشده و هرگونه درآمد اضافی از طریق وزارت نفت به خزانه واریز و در حساب هدفمندی نگهداری می‌شود.

وی افزود: یارانه‌ها از طریق مابه‌التفاوت نرخ سوخت تأمین می‌شود هر مقدار افزایش در قیمت حاملهای انرژی ایجاد شود باید ۵۰ درصد آن به مردم، ۳۰ درصد در تولید و ۲۰ درصد به دولت واگذار شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر مجلس تبصره ۱۴ قانون بودجه را تغییر داده است و هرگونه افزایشی در قیمت آب و برق به شرکتهای مربوطه واگذار شده تا صرف هزینه‌های آنها شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه آئین‌نامه اجرایی تخصیص یارانه نقدی در هیئت دولت تصویب خواهد شد گفت: تخصیص یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود.

نوبخت اضافه کرد: ضوابط و شاخص‌های تعیین‌شده برای تشخیص پردرآمدها باید از سوی دولت تصویب شود و البته به هر میزان که یارانه نقدی در خانوارهای هر استان قطع شود باید صرف هزینه‌های ضروری همان استان شود.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در استانها برای تشخیص افراد پردرآمد بهتر از تصمیم‌گیری در تهران باشد.

نظر شما