شناسهٔ خبر: 152209 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سهم اعتبارات دفاعی از صندوق توسعه در بودجه ۹۸ پیش بینی نشده است

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق برنامه ششم باید درصدی از منابع صندوق توسعه ملی به بودجه دفاعی اختصاص می یافت که این بخش در بودجه سال ۹۸ پیش بینی نشده است.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی، در خصوص بودجه دفاعی گفت: مبانی توزیع بودجه هزینه ای کشور که شامل بودجه دفاعی نیز است از رشد ۲۰ درصدی نسبت به سنوات گذشته برخوردار است.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای در سال ۹۸ کاهش نیافته است، ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز در دو قالب پیش بینی شده است. طرح هایی که مشارکت عمومی و خصوصی هستند و طرح هایی که حاکمیتی هستند در این بخش نیز نسبت به سنوات گذشته کاهش درآمدی را شاهد نیستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در قانون برنامه ششم حکمی وجود دارد که بر اساس آن بودجه های دفاعی از رشد متعارف تری باید برخوردار باشد. اما امسال رشد بودجه دفاعی نسبت به رشدی که مدنظر برنامه ششم بوده است کمتر است.

حسینی گفت: طبق برنامه ششم باید درصدی از منابع صندوق توسعه ملی به بودجه دفاعی اختصاص می یافت که این بخش در بودجه سال ۹۸ پیش بینی نشده است. در کمیسیون تلفیق این ایرادات لایحه بودجه برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ بودجه دفاعی همراه با بودجه سایر دستگاه ها افزایش یافته و این امر در راستای بودجه ریزی عملیاتی است.

نظر شما