شناسهٔ خبر: 152194 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

بانک‌های کشاورزی، سپه و ملت جلوی گردش‌های حساب سپاه قدس را گرفته‌اند

پژمانفر431 نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: متاسفانه مسئولین دولت به صورت غیررسمی با طرف اروپایی در خصوص fatf صحبت کرده بودند و این موضوع را پذیرفته بودند، اما ...

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته مهمان دانشجویان دانشکده جهاد دانشگاهی مشهد بود تا در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان که به مناسبت ایام گرامیداشت روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی مشهد ترتیب داده شده بود، شرکت کند.

پژمان فر در این جلسه گفت: امیدواریم در فضای کشور گفتگوها روز به روز بیشتر شود؛ امروز در آستانه ٤٠سالگی انقلاب اسلامی رشد خوبی را در فضای کشور در شاخص‌های تحصیلی داشتیم و این فرصت بسیار ارزشمندی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص وجود رانت در نمایندگان مجلس گفت: هرجایی که قدرت وجود دارد ممکن است زمینه فساد به وجود بیاید، اما مهم این است که چطور بتوانیم جلوی این موضوع را برای یک نماینده بگیریم.

وی ادامه داد: باید برای مبارزه با مسئله رانت خواری مسیر قانونی را مشخص کنیم و نسبت به این موارد بررسی‌ها انجام شود.

پژمان فر به نقش مطالبه گری اشاره کرد و گفت: از لحاظ ساختاری مطالبات مردمی و ایجاد هزینه می‌تواند جلوی رانت خواری و برخی از تخلفات نمایندگان را بگیرد، امروز هیچ نقطه پنهان و خصوصی از زندگی یک نماینده نباید برای مردم وجود داشته باشد و باید نمایندگان وضعیت خود را شفاف کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص محتوای غیرکاربردی آموزشی در دانشگاه‌ها هم گفت: بنده با محتوای غیر کاربردی آموزشی به شدت مخالف هستم و اعتقاد دارم وزارت علوم در این خصوص باید اقدام کند و به سمت کاربردی کردن آموزش در دانشگاه‌ها حرکت کند.

وی در خصوص fatf هم گفت: بنده از مخالفین fatf بودم و من به این لایحه رای ندادم، مسئولین دولت متاسفانه به صورت غیر رسمی با طرف اروپایی در خصوص fatf صحبت کرده بودند و این موضوع را پذیرفته بودند، اما پس از افشای این موضوع مجبور شدند fatf را به مجلس آورند.

پژمان فر افزود: مشکل امروز ما عدم پذیرش لوایحی مثل fatf نیست، مشکل کشور ما امروز نبود اراده برای بررسی تخلفات مشهود اقتصادی است که در حال انجام است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  افزود: متاسفانه بانک‌های کشاورزی، سپه و ملت جلوی گردش‌های حساب برخی از نهادهای انقلابی مثل سپاه قدس را گرفته اند.

وی در خصوص نقش مردم گفت: بزرگترین پشتوانه در کشور ما مردم هستند ما با کمک همین مردم تمام مشکلات را حل کردیم و ما باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

پژمان فر در خصوص مطالبه گری دانشجویان ورسانه‌ها گفت: رسانه‌ها و دانشجویان باید از مسئولین مطالبه کنند این مطالبه‌ها می‌تواند به رشد کشور کمک کند، نباید فقط از مسئولین در روز دانشجو پاسخ بخواهیم باید پاسخگویی از مسئولین در تمام ایام سال انجام شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما وظیفه داریم که باتوجه به وظیفه‌ی نظارتی که نمایندگان مجلس دارند به موضوع عملکرد دولت بپردازیم و این مسئله سیاسی کاری نیست و یک وظیفه است.

نظر شما