شناسهٔ خبر: 152192 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حیف‌ومیل اموال چندهزار میلیاردی آموزش وپرورش

محمدمهدی زاهدی431 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار تعیین تکلیف هزاران میلیارد تومان اموال وزارت آموزش و پرورش که تحت اختیار بنیاد قدس قرار گرفته است، شد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: «آرشام» رئیس ساواک کرمان قبل از انقلاب بود، او صاحب یکسری مؤسسات فرهنگی در سطح کشور بود و همچنین املاک زیادی در اختیار داشت تا به اهداف فرهنگی مد نظر رژیم دست یابد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از انقلاب این اموال مصادره شد و شورای انقلاب اعلام کرد که این اموال در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد اما متأسفانه این وزارتخانه به دنبال این اموال نمی‌رود و بدون ضابطه در اختیار آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفته و بنیاد قدس متکفل آن می‌شود.

وی افزود: این بنیاد زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم قرار ندارد و هیچ نظارتی در این بنیاد نیست. هزاران هزار میلیارد تومان ملک، درآمد و ثروت در این بنیاد نهفته است که به درستی ساماندهی و مدیریت نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزارت آموزش و پرورش متکفل اصلی این بنیاد بود، منبع درآمدی خوبی در اختیار این وزارتخانه برای دستیابی به اهدافش قرار می‌گرفت. اگر املاک مربوط به این بنیاد به فروش برسد، هزاران هزار مدرسه با درآمد و اعتبارات این بنیاد ساخته خواهد شد و بدهی‌های وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: گزارشاتی به ما رسیده است که از املاک مربوط به این بنیاد، واگذاری‌های غیرقانونی برخلاف مقررات جاری کشور صورت گرفته است لذا از قوه قضائیه و سازمان بازرسی درخواست کرده‌ایم اموال این بنیاد را مورد بررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه این اموال باید در تملک وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید با افراد خاطی که در این سال‌ها اموال این بنیاد را حیف و میل کرده‌اند برخورد شود و این اموال به بیت‌المال برگردد.

نظر شما