شناسهٔ خبر: 152186 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی - انسانی است

ولایتی/2 مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به هجوم ناجوانمردانه به یمن و محاصره ظالمانه مردم این کشور، تاکید کرد:پایان دادن به این تجاوز ظالمانه وظیفه همه جهان اسلام است.

به گزارش «نماینده» علی‌اکبر ولایتی صبح امروز با حضور در جمع شخصیت ها، علماء و اندیشمندان جهان اسلام، در نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع)   با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام افزود: آنچه همه این دیدگاه ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.

وی به وجود تنوع دیدگاه ها و تفکرات در جهان اسلام و خدمات ارزشمندی که فرهنگ و تمدن اسلامی داشته اند، اشاره کرد و گفت: جهان اسلام دارای گرایش ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقتهای عرفانی و...، هر یک گروه هایی از مسلمانان را در خود جای دادهاند و البته در رهگذر تاریخ کوشیدهاند خدمات ارزندهای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.

ولایتی به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت : امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است و «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش میکشند و این ملت که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت.

وی به سیاست های آمریکا دردوران ترامپ هم پرداخت و تصریح کرد : در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه آمیز این دولت را از همیشه آشکار تر نموده است. مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌های این فرد، عیان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاستهای خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات نموده است تاکید کرد : پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفهای اسلامی - انسانی است، فتنه ای که با جنگ های نیابتی و به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت های خود قرار داده است.

متن کامل سخنان علی‌اکبر ولایتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم.

ضمن عرض سلام، در ابتدا لازم میدانم تشریف فرمائی شما شخصیتهای گرانقدر جهان اسلام را به این کنفرانس ارزشمند خوش آمد بگویم و از این که زحمت و مشقت سفر را متحمل شدید، سپاسگذاری نمایم.
ایران خانه شما و همه مسلمانان جهان است که محبت اهل بیت (ع) را در دل دارند.
جهان اسلام دارای گرایش ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقتهای عرفانی و...، هر یک گروه هایی از مسلمانان را در خود جای دادهاند و البته در رهگذر تاریخ کوشیدهاند خدمات ارزندهای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.
آنچه در این میان، همه این دیدگاه ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است. قرآن، کتابی است که رحمت للعالمین است و شفای دلهای همه مسلمانان و مؤمنان و تنها کتاب آسمانی مصون از انحراف و تزویر است. تلاوتش دلهای مؤمنان را به نشاط میآورد و قلوب ایشان را به رب العالمین نزدیک میگرداند. بعد از آن، این محبت حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است که حقیقت معنای قرآن کریم است. محبت اهل بیت (ع) اساس عرفان و تصوف و بخش لاینفکی از محبت به رسول الله است.

اساتید معظم، سروران گرامی، خواهران و برادران عزیز.
امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است. «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند.
مسئله فلسطین، این روزها با توطئهای دیگر از سلسله توطئههای جهانی دست و پنجه نرم میکند. «معامله قرن»، عنوان خیانت دیگری است که در حق این ملت روا داشته شده است و البته با این تفاوت که گویی همکاری برخی با آن خیانت، از خفا به علن بدل شده است.
امت اسلامی، شراکت در این خیانت را از سوی هر کسی که باشد نخواهد بخشید، فراموش نخواهد کرد و خائنان به مسئله فلسطین را در همیشه تاریخ، مجازات خواهد نمود، هرچند که کید دشمنان و خیانت برخی کوته خردان، هرگز به نتیجه نخواهد رسید و ملت فلسطین که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت و فرجام کار از آن مؤمنان و متقیان خواهد بود.
از سوی دیگر در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه آمیز این دولت را از همیشه آشکار تر نموده است.
مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفتههای این فرد، عیان و آشکار گشته است.
ایالات متحده آمریکا، دیر زمانی است که دیگر نمی تواند، سیطره خود بر روند امور را حفظ کند و به اهداف خود در عرصه بین الملل و البته به طور خاص در منطقه خاورمیانه دست یابد و لذا اقدامات خود را در راستای «النصر بالرعب» پیش می برد و در واقع میخواهد با ایجاد هراس و وحشت در میان رقبا و مخالفان، ایشان را به تسلیم وادارد، حال آنکه این رعب انگیزی مانند کوبیدن بر طبل است، آوازهای بلند، اما درونی تهی دارد.
گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاستهای خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.

برادران گرامی و خواهران عزیز؛
امت اسلامی، هم اینک در فتنههای مختلف درگیر است. پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفهای اسلامی - انسانی است، فتنه ای که با جنگ های نیابتی و به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنابت های قرار داده است.
در این میان، مسئله یمن هم بیش از هر موضوع دیگری دلهای مسلمانان و البته همه جهانیان آزادی خواه را به درد آورده است.
هجومی ناجوانمردانه و البته نابخردانه و محاصرهای ظالمانه بر ملت یمن تحمیل شده است. فاجعهای انسانی در این کشور به وجود آمده که میلیونها انسان مظلوم را در آتش کینه آن نابخردان، گرفتار کرده است.
پایان دادن به این تجاوز ظالمانه وظیفه همه جهان اسلام است و تنها از طریق گفتگو میان طرفهای مختلف یمنی حل و فصل می گردد و البته پیروزی برای ملت یمن خواهد بود.
بار دیگر از حضور شما تشکر می‌کنم و برای همه شما آرزوی سلامت و سربلندی دارم و امیدوارم این کنفرانس بتواند به اهداف خود به نحو شایسته و دقیق دست یابد.

نظر شما