شناسهٔ خبر: 152185 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آرمان امروز

روحانی ۲ میلیون رای هم ندارد

زیبا کلام 43 در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای رسیده‌اند که احساس می‌کنند نباید در انتخابات از حسن روحانی حمایت می‌کردند.

به گزارش «نماینده»، صادق زیباکلام در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و در پاسخ این سوال که «به نظر می‌رسد اگر به عقب برگردیم اصلاح‌طلبان از همراهی و حمایت از حسن روحانی در سال ۹۶ رضایت کامل ندارند و احساس می‌کنند انتظاراتی که از دولت دوازدهم داشته‌اند برآورده نشده است. این دیدگاه چه تاثیری در چشم‌انداز آینده جریان اصلاحات خواهد داشت؟ گفت: این دیدگاه در بین برخی اصلاح‌طلبان وجود دارد. حتی برخی گمان می‌کنند سر اصلاح‌طلبان در حمایت از حسن روحانی کلاه رفته است. با این وجود بنده اسم این را کلاه گذاشتن نمی‌گذارم. به نظر من پیوند اصلاح‌طلبان با حسن روحانی ناموفق بوده است. در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای رسیده‌اند که احساس می‌کنند نباید در انتخابات از حسن روحانی حمایت می‌کردند. این درحالی است که هزینه ناکامی‌های دولت روحانی درنهایت به نام اصلاح‌طلبان تمام خواهد شد. شرایط اصلاح‌طلبان و حسن روحانی مانند ازدواج بوده است. اصلاح‌طلبان به امید اینکه قرار است با زندگی مشترک با حسن روحانی به خوشبختی دست پیدا کنند وارد زندگی مشترک با او شدند. با این وجود این ازدواج به دلایلی ناموفق از آب درآمده است. اتفاقا زمان زیادی نیز طول نکشید که به این نتیجه رسیدند که این پیوند نمی‌تواند سبب خوشبختی آنها شود.
«چرا این ائتلاف یا به قول شما ازدواج ناموفق بوده است؟ مشکل کجا بود؟» زیباکلام در پاسخ این پرسش هم گفت: در این مسئله که محبوبیت آقای روحانی طی ۱۸ ماه گذشته دچار سقوط آزاد شده هیچ‌ شک و تردیدی وجود ندارد. بدون شک اگر امروز یعنی در آذرماه سال ۱۳۹۷ دوباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شود بنده بعید می‌دانم آقای روحانی حتی ۲ میلیون رای داشته باشد. شاید آقای روحانی و حلقه نزدیک ایشان به شکل دیگری فکر کنند و گمان کنند که چنین اتفاقی نمی‌افتاد. با این وجود واقعیت این است که محبوبیت آقای روحانی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سقوط تندی کرده است.
وی همچنین مدعی شد: روحانی سرمایه اجتماعی نداشته که نگران ازبین رفتن آن شود و بدون شک ۲۰ میلیون از ۲۴ میلیون رای روحانی متعلق به اصلاح‌طلبان است.

نظر شما