شناسهٔ خبر: 152182 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دهقان در جمع دانشجویان: عقب‌نشینی مقابل آمریکا پایانی نخواهد داشت

محمد دهقان/2 نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی گفت: عقب‌نشینی مقابل آمریکا پایانی نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»،  محمد دهقان، نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که پیش از ظهر امروز 18 آذر در سال اجتماعات دانشکده فنی شمسی‌پور دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پس از انقلاب و بیرون راندن آمریکا از کشور، آمریکا تلاش کرد از طریق سفارت خود با جذب نیروی انسانی به عنوان جاسوس نظام نوپای ایران را از بین ببرد.

وی افزود:گروه‌های دانشجویی با اطلاع از این هدف شوم با اقدامی پیش‌دستانه و حرکت به سمت سفارت آمریکا این سفارت را تسخیر و نقشه آمریکا را خنثی کردند.

** دوران دانشجویی دوران تمرین بصیرت‌افزایی است

نماینده مردم چناران و طرقبه در  مجلس با بیان اینکه دوران دانشجویی دوران تمرین بصیرت‌افزایی است،گفت: شما باید بدانید چه کسانی به شما خدمت و چه کسانی خیانت می‌کنند. به عنوان یک دانشجو باید از اوضاع منطقه به ویژه کشورهایی چون یمن، فلسطین آگاه باشید.

دهقان با اشاره به فعالیت دانشجویان در زمان حمله صدام به کشور گفت: دانشجویان در زمان جنگ تحمیلی چند دسته شدند. عده‌ای می‌گفتند که خدا صدام را لعنت کند که به ایران حمله کرد و تنها به این موضوع اکتفا می‌کردند و کلاس‌های درس را برای حضور در جبهه‌ها ترک نکردند اما عده‌ای دیگر صندلی‌های دانشگاه را ترک کردند و با حضور در جبهه‌ها موجب پیروزی‌های چشمگیری در زمان جنگ هشت ساله شدند. از جمله این دانشجویان می‌توان به شهید باقری‌ها و شهید همت‌ها اشاره کرد که به عنوان فرمانده در جنگ حضور داشتند.

وی افزود: پس از اتمام جنگ برخی گفتند جنگ که تمام شد بسیج هم کارش تمام شده است اما امام‌خمینی (ره) فرمودند که این ساده اندیشی است که با پایان جنگ، مأموریت بسیج نیز به پایان رسیده باشد. شاهد بودیم که بسیج جهان اسلام در این سالها به فرماندهی سردار سلیمانی شکل گرفت و توانست ریشه داعش در منطقه را بخشکاند.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس با بیان اینکه بسیج جهان اسلام بینی عربستان و آمریکا را با نبوغ خود به خاک مالید، تصریح کرد: اگر جوانان مسلمان انقلابی در منطقه جلوی گسترش داعش را که ظرف یک هفته یک سوم کشور عراق را به تصرف خود درآورد را نمی‌گرفتند امروز ما باید در عمق خاک کشور با داعش می‌جنگیدیم.

دهقان گفت: با همه دشمنی‌ها و توطئه‌هایی که توسط آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه ایران وجود داشته ما توانستیم به عنوان کشوری مستقل به پیشرفت‌های فوق العادای دست پیدا کنیم؛ البته در این مسیر آفت‌ها و بیماری‌هایی نیز به پیکر انقلاب 40 ساله ما افتاده است.

وی با اشاره به بخشی از این آفت‌ها گفت: فسادی که در بخشی از بدنه اجرایی کشور وجود دارد، حاصل عدم شفافیت‌ها است. دانشجو باید نارسایی‌ها در هر سه قوه را بیند و به نمایندگی از کل مردم، مسئولان کشور را وادار به پایبندی به قانون کند.

نماینده مردم چناران و طرقبه در  مجلس افزود: در سال‌های اخیر قانونی در مجلس به تصویب رسیده که براساس آن اموال مسئولان باید به شکل شفاف اعلام شود. دانشجویان باید مسئولان را در جایی که خطا می‌کنند بازخواست کنند. به اعتقاد من علت اینکه جریان دانشجویی همچنان در کشور بالنده است در صحنه‌بودن بخشی از این جریان است.

دهقان اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما در دهه 50 آمریکا را از کشور و در دهه 90 از منطقه بیرون کردیم. امروز که این کشور شکست خورده به دنبال این است که با تحریم اقتصادی و جنگ روانی به نوعی وانمود کند که انقلاب اسلامی به بن بست رسیده است.

وی افزود: علی‌رغم ضعف‌هایی که در کشور وجود دارد اقتصاد ما قدرتمند است. شما کشوری مانند ترکیه را نگاه کنید که تنها با یک تشر آمریکا و جنگ لفظی کوتاه مدت با مقامات آمریکا به مرحله‌ای رسید که واحد پولی این کشور به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است. بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که علیرغم تحریم‌های 40 ساله آمریکا اقتصاد ایران به خوبی از پس این تحریم‌ها برآمده است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در  مجلس خاطرنشان کرد: برخی‌ می‌گویند، چون آمریکا قوی است. باید تسلیم او باشیم و با او کنار بیاییم. سوال این است که تا کی باید کوتاه بیاییم آیا از عربستان نیز می‌توان بیشتر کوتاه آمد، آمریکا صراحتا در قبال آمریکا گفت که اگر ما از او حمایت نکنیم دو هفته نیز نمی‌تواند در برابر ایران دوام بیاورد. در حالیکه عربستان کاملا مطیع آمریکا است و هرچه این کشور تاکنون گفته را کاملا اجرا کرده ولی مقامات آمریکایی به صراحت اعلام می‌کنند که باید هزینه حمایت آمریکا از این کشور پرداخت شود.

دهقان افزود: چرا راه دور برویم مسئولان کشور خودمان نیز در سالهای اخیر به این نتیجه رسیدند که چون اوباما از ما خواسته که با آنها مذاکره کنیم، برویم و پای میز مذاکره با آمریکا بنشینیم. ولی شاهد بودیم که با وجود انجام کامل تعهدات ایران در برجام رئیس جمهور بعدی آمریکا به راحتی از این توافقنامه بین المللی خارج شد.

**خواسته‌های آمریکا از ایران

وی گفت: خواسته اصلی آمریکا از ما سه چیز است؛ یک اینکه سقف محدودیت‌های زمانی در برجام برداشته شود و ما هیچ‌گاه به توانمندی هسته‌ای دست پیدا نکنیم. خواسته دوم اینکه برد موشک‌های خود را تا 300 کیلومتر کاهش دهیم و خواسته سوم اینکه با زبان بی‌زبانی می‌گویند که ایران باید مطیع دستورات آمریکا در منطقه باشد.

نماینده مردم چناران و طرقبه در  مجلس ادامه داد: سه کشور اروپایی نیز پس از خروج آمریکا از برجام سخنان دولتمردان آمریکا را به نحوی دیگر تکرار کردند و در بیانیه‌های خود گفتند که ما از برجام خارج نمی‌شویم، ولی باید درباره آن سه شرط با ایران وارد گفتگو شویم؛ بنابراین اگر به تمامی حرف‌های آنها گوش کنیم باز هم درخواست‌های آنها تمام نخواهد شد و عقب‌نشینی در مقابل آنها حد یقفی نخواهد داشت.

** کنار آمدن با آمریکا یعنی جنگ داخلی و فروپاشی در کشور

دهقان تصریح کرد: ما اگر قوت منطقه‌ای‌مان از جمله توانمندی موشکی، صنعت هسته‌ای و قدرت منطقه‌ای را از دست بدهیم آمریکا به راحتی ما را از بین خواهد برد. ممکن است عده‌ای بگویند ما جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم و اگر آمریکا بیاید مشکلات کشور حل می‌شود. پاسخ آنها این است که آمریکا قطعا خودش نمی‌آید، بلکه همانند سوریه گروه‌هایی تروریستی همچون داعش و جبهه النصره را ایجاد خواهند کرد تا با ورود به کشور زمینه فرو پاشی ایران را فراهم کنند. آن زمان است که ما باید در داخل خاک خودمان با این گوره‌های تروریستی وحشی بجنگیم.

وی تأکید کرد: کنار آمدن با آمریکا فراهم آوردن زمینه جنگ داخلی، فروپاشی در کشور و در نهایت به راه افتادن دریای خون در ایران است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس اضافه کرد: راه حل ما این است که همانند جنگ هشت ساله در برابر فشارها مقاومت کنیم. در آن دوران هیچ کشوری به ما کمک نکرد و حتی سلاح سبک به کشور ما نمی‌فروختند. ولی ما با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی توانستیم در این نبرد نابرابر پیروز شویم.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو گفت: عده‌ای در کشور هستند که می‌گویند، باید بهانه‌ها را از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بگیریم، ولی ساختن بهانه‌های بی‌دلیل کار آسانی است. به طور مثال دولت دانمارک چند هفته پیش به بهانه اینکه ایران تلاش کرده است تا رهبر گروه تروریستی الاهوازیه در این کشور را ترور کند، فشارهای دیپلماتیک زیادی علیه ایران اعمال کرد و طرح تحریم ایران در اتحادیه اروپا مطرح شد. در حالیکه هیچ یک از مسئولان امنیتی کشور حتی از این ادعا خبر نداشتند و دولت دانمارک نیز نتوانست این ادعا را اثبات کند. بنابراین بهانهتراشی کار سختی نیست و ما نباید تمرکز خود را به مرتفع کردن بهانه‌های خارجی متمرکز کنیم.

نظر شما