شناسهٔ خبر: 152181 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام رئیسی:خدا رحم کرد من رئیس جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود

رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید «فکر می کنید اگر رییس جمهور می شدید، وضع کشور بهتر از این بود؟» گفت: خدا رحم کرد که من رییس جمهور نشدم که دلار 5هزار تومان شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی، طی سخنانی اظهار داشت: روز 16 آذر نماد مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی است. ویژگی جنبش دانشجویی عدالتخواهی است. دانشجو اگر ببیند در جامعه عدالت نقض شده، وظیفه خود می‌داند عدات‌خواهی کند.

وی افزود: اصلاح‌گری و اصلاح در امور همواره در جنبش دانشجویی بوده است.از دیگر ویژگی‌های این جنبش نقد به هنگام دیدن مشکلات است. این ویژگی انسان‌های آگاه است که هنگامی که مشکلی را می بینند آن را برنتابند و در صدد رفع آن بر آیند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دانشگاه را به عنوان جایی که دغدغه مردم دارد، می شناسیم و ما دانشجوی سیاسی را آن می‌دانیم که نیاز جامعه  را بشناسد و متناسب با آن ایفای نقش کند .ما شهدای عالیقدر را بهترین روشنفکران جامعه می‌دانیم. روشنفکر واقعی کسی است که به استقلال کشور بیاندیشد.

**روشنفکر واقعی کسی است که به استقلال کشور بیاندیشد

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما در دشمنی های بسیاری که با نظام انجام شده چه در جنگ سخت و چه جنگ نرم، مقاومت کردیم. دشمن دیده است که سیاست او در جنگ سخت و نرم شکست خورده است و امروز نوع جدیدی از جنگ را که تلفیقی از جنگ سخت و نرم است را علیه ملت ما آغاز کرده است. جنگ اقتصادی و روانی که امروز علیه ما برنامه‌ریزی کردند برای تسلیم کردن ملت ایران است تا به نتایج خود برسند. در این راهبرد قراردادهایی را پیش روی ملت ایران می‌گذارند اما به واقع می‌خواهند، نوعی خود تحریمی برای ما به بار بیاورند.

وی تاکید کرد: یقین داریم صبوری و ایستادگی جامعه مردم ما را در مقابل این نقشه هم پیروز خواهد کرد. وظیفه همه مسئولان است که به داشته‌های خودمان اعتماد کنند و بدانند راهکار برون رفت از مشکلات اعتماد به خدا و اعتماد به نفس است.

** بسیاری از مشکلات محصول بی‌تدبیری‌ها است

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مردم ما کشور را در بسیاری از حوزه‌ها نظام را موفق می‌دانند، گفت: فقر، تبعیض و فساد اداری زیبنده نظام اسلامی نیست. چطور ما در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های فراگیر داریم اما در بخش‌هایی دچار عدم تدبیر هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بسیاری از مشکلات محصول بی‌تدبیری‌ها است و در شرایط فعلی که فشار دشمن وجود دارد، راهکار این است که همه دست به دست هم بدهند و با کار و تلاش همه به یک جهت نگاه کنیم. یقین داشته باشیم در این مسیر موفقیت وجود دارد. دو قطبی کردن جامعه و آدرس غلط دادن به نفع کشور نیست. مسئله اصلی مردم مسئله اقتصادی است. بسیاری از تهدیدها و تحریم‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل شود. امروز می‌توان مشکلات را  درون کشور حل کرد.

ادامه دارد...

نظر شما