شناسهٔ خبر: 152145 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جبران کاهش درآمد بودجه سال ۹۸ با ارز، سکه و طلای مردم

کاظمی عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت برای جبران کاهش درآمد بودجه در سال ۹۸ باید با جلب اعتماد مردم سرمایه های آنها را به سمت تولید هدایت کند.

به گزارش «نماینده» علی کاظمی باباحیدری با ارزیابی لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: دولت تصمیم دارند نرخ دلار را برای سال آینده ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر بگیرد این در حالی است که واقعیت بازار و جامعه رقم دیگری را نشان می دهد و این فاصله جای سوال دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: با این‌ها باید لایحه بودجه در مجلس مورد بررسی قرار گرفت تا اعداد و ارقام آن منطبق بر واقعیت های جامعه صورت گیرد.

مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اگر دولت واقعا می تواند نرخ دلار رابه ۵ هزار و ۸۰۰ تومان کند، باید از او قدردانی کرد اما واقعیت بازار رقم دیگری را نشان می دهد نمایندگان بیش از آنکه بر نرخ دلار نظری داشته باشند، می خواهند نرخی که دولت اعلام می کند تا پایان سال ثابت بماند.

وی اظهار داشت: سال ۹۷ شاهد بودیم نرخ دلار در بودجه ۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود اما دولت به دلایل اقتصادی نرخ را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و در بازار دیدیم که دلار نرخ ۲۰ هزارتومانی را نیز تجربه کرد، انتظار داریم در سال ۹۸ سیاست های ارزی به نحوی اتخاذ شود که از ابتدا تا انتهای سال تنها یک نرخ دلار دولتی را شاهد باشیم.

جبران کسری بودجه با سرمایه های مردمی

کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور در سال ۹۸ به دلیل کاهش فروش روزانه نفت به یک میلیون بشکه اظهار داشت: برای جبران کاهش درآمد دولت باید اعتماد مردم را افزایش دهند چرا که در حال حاضر در خانه ها ارز، سکه و طلای بسیاری نگهداری می‌شود که اگر این سرمایه ها به سمت تولید جذب شود می‌تواند باعث تحرک چرخ اقتصادی کشور شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم اگر مطمئن باشند که با سپرده گذاری سرمایه های ارزی شان در بانک ها به سود واصل آن هر زمان که بخواهند دست پیدا کنند،   دولت می تواند به سرمایه عظیمی برسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که اعتماد مردم به دولت جلب نشود دولت نمی توانند از این فضا برای جبران کاهش درآمدهای کشور استفاده کند.

برچسب‌ها:

نظر شما