شناسهٔ خبر: 152139 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بدری: بدهی ۴۰ هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقیقی و حقوقی

صدیف بدری/43 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری، با اشاره ورود کمیسیون عمران مجلس به مسئله بدهی های وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته گفت: بر اساس آمارها و گزارش های واصله وزارت راه و شهرسازی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها وزارت راه و شهرسازی حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان نیز به ‌صورت مطالبات تعهدی و اسناد گشایش اعتبار در سنوات گذشته بدهی دارد که به صورت مجموع بدهی‌های این وزارتخانه حدود چهل هزار میلیارد تومان است.

محکومیت مالی ۴ هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی

وی گفت: علاوه بر این بدهی ها، وزارت راه  و شهرسازی حدود ۴ هزار میلیارد تومان نیز احکام دادگستری و جرایم و محکومیت دارد که این وزارتخانه باید این بدهی‌ها را به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت کند.

ضرورت ورود دولت برای پرداخت بدهی‌های وزارت راه و شهرسازی

بدری بر لزوم ورود دولت  به موضوع بدهی های وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد و گفت: دولت باید با برنامه ریزی مناسب زمینه را برای پرداخت این بدهی ها فراهم کند.

عملکرد صفر درصدی وزارت راه و شهرسازی در واگذاری پروژه های نیمه تمام

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مرتبط با وزارت راه و شهرسازی عملکرد این وزارتخانه در اجرای تبصره های قانون بودجه است به ویژه بر اساس گزارشات وزارت راه در اجرای تبصره های قانونی بودجه به ویژه تبصره ۱۹ عملکرد مناسبی نداشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و آمارها، عملکرد وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام صفر درصد بوده است.

نظر شما