شناسهٔ خبر: 152135 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کوچکی نژاد:وزارت علوم نسبت به قراردادهای موقت و بلاتکلیفی اساتید دانشگاه پیام‌نور پاسخگو باشد

کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طرح تعیین تکلیف استخدام دانشگاه‌های غیردولتی در صورت تصویب امنیت شغلی اساتید دانشگاه را ایجاد کند، گفت: وزارت علوم نسبت به قراردادهای موقت و بلاتکلیفی اساتید دانشگاه پیام‌نور پاسخگو باشد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از اینکه مکانیزمی برای تطابق رشته‌های درسی با اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور باوجود استقبال دانشجویان از این دانشگاه وجود ندارد، گفت: وزارت علوم باید حدنصاب هیات علمی برای موسسات غیرانتفاعی را رعایت کرده و همچنین درصدد برطرف کردن مشکل جذب 900 نفر از آن‌ها در دانشگاه پیام نور باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه "طرح یک فوریتی تعیین تکلیف استخدام دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد" در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد و طبق اعلام هیأت رئیسه باید این طرح تا یک کمتر از ماه آینده مجددا به صحن علنی مجلس ارجاع شود، گفت: این طرح در صورت تصویب می‌تواند امنیت شغلی اساتید دانشگاه آزاد و موسسات عالی غیردولتی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دانشجویان شهریه بالایی پرداخت می‌کنند اما وضعیت آموزشی آن‌ها به دلیل نداشتن هیات علمی برجسته مناسب نیست، افزود: این سوال مطرح است چرا باوجود فارغ‌التحصیلان بسیار در مقطع دکترا مسئولان دانشگاه پیام‌نور با جذب آن‌ها کیفیت دانشگاه‌های خود را بالا نمی‌برند هرچند مشخص است مسائل مالی سبب این کار آن‌ها شده اما نمی‌توان موضوعات آموزشی و علمی کشور را به شوخی گرفت.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اساتید دانشگاه پیام‌نور خواهان استانداردسازی وضعیت‌شان هستند، ادامه داد: قراردادهای موقت و بلاتکلیفی اساتید این دانشگاه به دلیل نداشتن قرارداد و حقوق مشخص از دیگر انتقادهای مهم دیگری است که وزارت علوم باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه اساتید بسیاری باعنوان "پیمانی مشروط" و "دستیار آموزشی" به صورت کوتاه مدت به کار گرفته شده‌اند، اضافه کرد: افرادی که جذب دانشگاه پیام‌نور شده‌اند ردیف استخدامی دارند لذا وزارت علوم و دانشگاه پیام‌نور در عدم بستن قرارداد تمام وقت با آن‌ها تخلف کرده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارکرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور باید به 1200 نفر برسد.

نظر شما