شناسهٔ خبر: 152116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایرادات مهمی به باور گروه اقتصادی دولت وارد است

حبیبی/2 دبیرکل حزب موتلفه گفت: به نظر ما ایرادات مهمی به باورهای گروه اقتصادی دولت وارد است.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دوازدهمین مجمع عمومی این حزب با اشاره به مختصات دولت یازدهم اظهار داشت: از مختصات این دوره، شرایط خاص مدیریتی در قوه مجریه و پس از آن در قوه مقننه بود که تاثیر خاص خود را بر فضای سیاسی جامعه و رویکرد حزب گذاشته است.

وی افزود: حزب از یک سو خود را از انصار ولایت و خدمتگزار حقیقی مردم میداند و از سوی دیگر با نوع انحصار سایه افکنده، با محدودیت های متعدد مواجه بود. رسالت بر دوش گرفته انسجام و اتحاد نیروهای انقلابی و ارزشی و حضور سازمان یافته آنها در صحنه های متعدد، بسی دشوارتر شد.

حبیبی تصریح کرد: فقدان مجاهد صادق و یار صدیق امام و رهبری مرحوم استاد عسکراولادی، رسالت را سنگین تر و سخت تر کرد اما پیچیدگی توطئه دشمنان پس از چهل سال با تجارب توطئه ها و فتنه های متعدد، عزم حزب مؤتلفه اسلامی را جزم تر کرد.

وی اضافه کرد: در غربت فضای شبهات و شایعه و نفاق در فضای مجازی و تنگ شدن حلقه های محاصره، برای تضعیف جریان مقاومت انقلابی، با عنایت خداوند حزب مؤتلفه اسلامی مقاوم تر، آگاهانه تر، صبورتر و هوشیارتر، سدهای هجمه ها را علیه کیان ولایت و انقلاب، شکسته و در مدار دائمی تکالیف و وظایف انقلابی اش لحظه ای تردید و سستی به خود راه نداد.

حبیبی اظهار داشت: در این شرایط با تحلیل و دقت و رصد همه جانبه و نیز بررسی همه پیش بینی ها با معرفی یکی از یاران صدیق خود به عنوان نامزد انتخابات سال ۱۳۹۶ ریاست جمهوری به کمک تحزب ولایی و جریان ولایتمدار شتافت و وارد عرصه اداره امور با رویکرد حزبی شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: به نظر تشکیلات ما تیم اقتصادی دولت فعلی، عملکرد مطلوبی تا کنون نداشته است و با تقدیر از نقاط قوت دولت در اداره امور کشور چنانچه تجدید نظر اساسی در ترکیب این تیم و برخی از مبانی سیستمی اقتصاد به عمل نیاورد، مشکلات اقتصادی مردم افزایش پیدا خواهد کرد. موضوع مهم غیر از ترکیب، نوع باور گروه اقتصادی دولت است که به نظر ما ایرادات مهمی به همین باور وارد است.

حبیبی با اشاره به عملکرد قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه مفتخر به خدمات ارزشمندی به خصوص در ماه های اخیر در برخورد با مفسدین اقتصادی بوده ولی نیازمند قطعی به نظارت بیشتر در درون خود برای رفع مشکلات قضائی عامه مردم است. راجع به پیش گیری از وقوع جرائم لازم است اقداماتی خیلی بیش از آنچه که تاکنون از طرف قوای سه گانه صورت گرفته انجام شود درمجلس شورای اسلامی عده قابل توجهی از نمایندگان در خدمت به مردم مفتخر به ارائه خدماتی بوده اند ولی برخی از نمایندگان نه تنها در ارائه این خدمت کارنامه قابل قبولی ندارند بلکه در مواردی نسبت به رای مردم، امانت داری کامل به عمل نیاورده است.

وی افزود: اینکه در فراکسیون امید تصمیم گرفته می شود سه وزیر را در یک مقطع زمانی استیضاح کنند و خود پیشنهاد کنندگان در موقع تشکیل جلسه استیضاح به استیضاح همان سه وزیر رای ندهند، علامت عدم امانت داری است.

حبیبی اضافه کرد: جریان اصلاح طلبی از ابتدای دولت آقای روحانی به تصرف و تصدی پستهای دولتی همت کامل گماشتند و با اطمینان می گویم که در کل کشور، بیش از ۹۰ درصد پست های مدیریتی دولتی را از آن خود کرده اند ولی در اداره کشور و به خصوص در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم موفقیت چندانی نداشته اند بلکه نارضایتی های عامه مردم را در موضوعات بیکاری و گرانی و بسیاری از تولیدات اقتصادی افزایش داده اند.

وی اظهار داشت: جالب است حالا که بخش مهمی از جریان اصلاح طلبی از مدتی پیش به نمک نشناسی نسبت به آقای رئیس جمهور پرداخته اند و با نگاه به انتخابات آینده در مواردی از آقای روحانی تبّری هم می جویند و ایشان را تشویق به استعفا می کنند، این نمک نشناسی یک شگرد انتخاباتی است.

حبیبی گفت: اخیراً هم یکی از تئوریسین های آنها به صراحت گفته است که «نباید سرنوشت اصلاحات را به دولت گره می زدیم». ما به عنوان مطالبه عامه مردمی صریحاً اعلام می داریم، انتظارات مردم از دستگاه های اجرایی و تقنینی و قضائی خیلی بیش از محصولی است که توسط قوای سه گانه ارائه شده است و همان طور که قبلاً بارها اعلام کرده ایم و هیچ جوابی هم نشنیده ایم آماده کمک به دستگاه های مسئول برای حل مشکلات مردم بوده ایم و هستیم ارتباط بین صنعت و کشاورزی با دانشگاه ها و مراکز علمی باید به سطح مطلوب خود برسد.

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان در چرخه اقتصاد داخلی و بین المللی قرار نگرفته اند. مبارزه با فساد و قاچاق کالا باید در اولویت درجه یک مسئولان باشد. رفع تبعیض و بی‌عدالتی از مطالبات اولیه ملت بوده و نظام بانکی هنوز سامان مناسب و مثبت ایفای نقش، در حل مشکلات اقتصادی را نداشته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: توسعه شبکه های مجازی بدون نظارت لازم و بدون جلوگیری از سوء استفاده نا اهلان و نامحرمان از این رسانه گسترده قطعاً زیان آور است باید نگرانی خانواده های ایرانی و آسیب دیدن نهاد خانواده را مورد توجه قرار داد و برنامه مداوم و مناسب برای آن داشت.

حبیبی با اشاره به لزوم توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: این مساله باید در اولویت های کاری کارگزاران باشد. با وجود دشمنی های گسترده نظام استکباری، مبارزه با نفوذی ها و پیشگیری از پدیده نفوذ باید خیلی بیش از گذشته در دستور کار دستگاه های امنیتی باشد.

وی با بیان اینکه میدان دادن به عناصر فتنه را در مجاری امور یک خیانت می دانیم، تصریح کرد: انتخابات ما باید عاری از روش های تبلیغی و تخریبی و غیر اخلاقی و بد آموزی های اجتماعی غربی ها باشد. مسئولان نباید مردم سالاری دینی را با وعده های غلط و تو خالی انتخاباتی آلوئه سازند.

حبیبی اضافه کرد: ما در همین جا تأسف خود از عدم توجّه کامل دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به سیاستهای کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری را اعلام می داریم؛ در حال حاضر ضمانتی برای اجرای کامل وعده های انتخاباتی وجود ندارد. احتمال تحقق این وعده ها با سازوکار حزبی خیلی بیشتر از وعده های شخصی نامزدها است. حزب مؤتلفه اسلامی یکی از لوازم بسیار مهم تحقق جمهوریت نظام اسلامی را توسعه و تحقق و نهادینه شدن فرهنگ تحزب اسلامی می داند.

وی افزود: ما معتقدیم اگر انتخابات تعیین رئیس قوه مجریه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا به جای اینکه با رقابت اشخاص آن هم در حرف، شکل بگیرد در رقابت احزاب شناسنامه دار و واجد شرط انجام شود و احزاب به جای لفاظی های شخصی برنامه به مردم ارائه کنند و شخصیت های کار آزموده عضو یا غیر عضو خود را برای نامزدی معرفی نمایند در این صورت اوّلاً: مردم در واقع به برنامه ها و اشخاص کار آزموده رأی می دهند، ثانیاً حزب برنده انتخابات بخواهد یا نخواهد باید در عملکرد خود پاسخگو مردم باشد و ثالثاً نابسامانی های احتمالی اداره کشور به احزاب و نه به اصل نظام بازخواهد گشت.

حبیبی اظهار داشت: در واقع دولت حزبی، مجلس حزبی و شوراهای شهر و روستاها حزبی نمی توانند وعده های حساب نشده به مردم بدهند و نمی توانند پاسخگوی مردم نباشند؛ البته تاکنون دولت ها درباره اهمّیت نقش احزاب لفظاً تعارفاتی کرده اند ولی برای نهادینه شدن تحزب به معنای واقعی کلمه هیچکدامشان اقدام مؤثر عملی نکرده اند. ما مجمع عمومی دوازدهم را با شعار «احیاء مدیریت جهادی در حل مشکلات کشور با مسئولیت پذیری حزبی» در حال برگزاری هستیم.

وی گفت: سبک مدیریتی جهادی و انقلابی تجربه همه موفقیت های نظام در همه عرصه ها بوده است و بدون آن پیشرفت مطلوب و عادلانه نخواهد بود. ما هر نوع راهبرد و سیاست و رویکرد منتهی به اشرافیگری و ثروت اندوزی نامشروع را خیانت به انقلاب و آرمان های امام راحل می دانیم. همچنین نگاه لیبرالیستی در عرصه اقتصاد و نگاه عرفی و اباحه گرا(سکولار) را در عرصه فرهنگ راسم مهلک پیشرفت و عدالت می دانیم.

حبیبی تصریح کرد: عدم اجرای قوانین و قانون شکنی را مغایر با آرمان های نظام ساز انقلابی می بینیم. هیچ جریان و گروه و مسئولی حق ندارد حضور نیروهای انقلابی را از مصادر امور به حاشیه ها و فرایند حذف براند. خط سازش با غرب محکوم است و همکاری با بلوک شرق از نگاه منافع ملی و رویارویی با غرب در شرایط کنونی راهبردی مفید است و باید دیپلماسی اقتصادی بخصوص با اولویت کشور های همسایه فعال و مؤثر و با دورنمای مشخص شکل گیرد. البته در هر صورت قرار دادن به اصطلاح همه تخم مرغها را در یک سبد، خلاف احتیاط می دانیم.

وی افزود: در موضوع برجام و سایر رویکردهای نظیر FATF هزینه های زیادی به جامعه تحمیل گردیده و در عین حال که شاید منافعی هم در بخشهایی از آن برای ما وجود داشته باشد ولی ما حاصل جمع جبری معاهداتی نظیر آن ها را برای انقلاب اسلامی منفی می دانیم. به آن دسته از مسئولانی هم که شرط‌های اعلام شده از طرف مقام معظم رهبری را به طور کامل عملیاتی نمی کنند و برای توجیه کار خود از رهبری هم هزینه می کنند، معترضیم.

دبیرکل موتلفه اسلامی گفت: کاهش ارزش پول ملی یک فعل ضد ارزش دینی و ملی است که متاسفانه در زمان‌های اخیر شکل گرفته و تیم اقتصادی دولت هم یا نخواسته یا نتوانسته مانع وقوع و ادامه این فاجعه بشود که نهایتاً دود این آتش به چشم ملّت ایران رفته است مسئولان باید بدانند این درد با حرف، درمان نمی شود. شما را بخدا حرف درمانی را متوقف کنید. اصولاً گویا برخی از مقامات دولتی از افزایش بی روّیه نرخ ارز بدشان نیامده است.

حبیبی با اشاره به معضل بیکاری در کشور گفت: بیکاری گسترده باعث شرمندگی جوانان تحصیل کرده دانشگاهی شده که امیدواریم مسئولان ذیربط چاره ای جدید بیندیشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظام اسلامی اگر فساد کم هم باشد، باز زیاد است، تصریح کرد: در ماه های اخیر اقدامات جدیدی به خصوص از طرف قوه قضائیه صورت گرفته است و در دستگاه دولت هم به نظر می‌رسد حساسیت راجع به این موضوع بنیان کن افزایش یافته است، اصولاً ریشه فساد را قبل از شکل گیری باید خشکاند در این پیشگیری، جز با تصدی امور از طرف اشخاص بسیار صالحی که در خشکاندن ریشه فساد تبحّر دارند عملی نخواهد بود.

دبیرکل موتلفه اسلامی اظهار داشت: البته انتقادات ما مانع تقدیر از آن دسته از فعالیت های مفید در سه قوه کشور نیست ولی در هر حال معتقدیم که انتظار ملّت بزرگ ایران از مسئولان خیلی بیش از آن چیزی است که تا کنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت از جریان مقاومت در منطقه گفت: حمایت از جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا و سایر مبارزان آزادی خواه و رهایی بخش مسلمان و غیر مسلمان را از آرمان های انقلابی امام راحل و مقام معظم رهبری می دانیم. از همه قوای مسئول و نهاد ها و سازمان های نظام می خواهیم در طراز نظام اسلامی و مردم انقلابی با نگاه به وظایف قانونی و مبانی هدایت گر عمل کنند و رضایت عامه جامعه را تحصیل کرده و با تلاش نهادینه شده و مبارزه با هر نوع انحرافات اجتماعی و دخالت بیگانگان مسیر دستیابی به تمدن اسلامی با الگوی پیشرفت و عدالت ایران اسلامی را شتابنده طی نمایند و براین باوریم که پیشرفت بدون عدالت، به گسترش فاصله فقر و غنا می انجامد و تحصیل حیات طیبه، مستلزم همراهی عدالت با پیشرفت است.

حبیبی در مورد پیشنهادهایی برای مذاکره با آمریکا مطرح می شود نیز گفت: در موضوعات دیگر خارجی ما همچنان دولت آمریکا را دشمن شماره یک ایران و انقلاب اسلامی و جریان مقدس مقاومت منطقه می دانیم و تا زمانی که دولت مردان آمریکا دست از درنده خویی برندارند، هر نوع مذاکره با آمریکا را به ضرر مردم ایران و انقلاب اسلامی و مصلحت مقاومت منطقه تلقی می کنیم. البته برخی از دولت های اروپا و حکومت های متحجّر قرون وسطائی منطقه و رژیم جعلی صهیونیستی در جنایات آمریکا شریک بوده و هستند.

دبیرکل موتلفه اسلامی در خصوص لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور اظهار داشت: تقویت هر چه بیشتر بنیه دفاعی کشور را بهترین اهرم برای جلوگیری از زیاده طلبی های دولت آمریکا و شرکای اروپائی و منطقه ای آن دولت می دانیم و با خلوص نیت و اطمینان قلبی آمادگی دائمی خود را مانند گذشته برای مقابله کارساز با استکبار و ایادیش اعلام می داریم.

حبیبی با بیان اینکه ما اصولاً وجود بن بست را در اداره انقلاب و کشور، قبول نداریم تاکید کرد: ظرفیت های موجود، رافع همه موانع بوده و خواهد بود. یک ظرفیت بسیار مهم هم توانمندی چند بعدی ملّت بزرگ ایران است که خداوند به دلیل شایستگی های کم نظیر به او عطا فرموده است و با همین شایستگی و ظرفیت، سختیهای سهمگین را مثل حضور پر صلابت در کوره گداخته شده ۸ سال جنگ تمام عیاری که با حمایت کامل غرب و شرق به او تحمیل شده بود، از سر گذرانده است.

وی افزود: ما معتقدیم اگر قوای سه گانه اداره کننده کشور با حفظ سرمایه اعتماد عمومی مردم، بتوانند از ظرفیت داخلی ملّت ایران همانگونه که درطول ۸ سال دفاع مقدس از این ظرفیت بهره بردند، در عملی کردن سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و حذف اتکاء به درآمد نفت در مدیریت روزمرگی مردم و مردمی کردن اقتصاد به جای دولتی بودن آن و واگذاری واقعی کارهای اقتصادی به مردم با حفظ حاکمیت دولت در امر سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت کامل بر امور اقتصادی، استفاده کامل به عمل آورند، بسیاری از مشکلات فعلی حل خواهد شد.

دبیرکل موتلفه اسلامی تصریح کرد: به دشمنان خارجی و داخلی اسلام و انقلاب اسلامی به خصوص دولتمردان جنایتکار آمریکا و در رأس آنها آقای دونالد ترامپ، هشدار می دهیم که آقای ترامپ مدتی پیش رسماً اعتراف کرده ای که شما و اذناب حقیر منطقه ای و غیر منطقه ای تان حتی با صرف هفت هزار میلیارد دلار و تحمیل جنگ سخت و نرمتان به منطقه ما، هیچ کاری از پیش نبرده اید و به تعبیر حضرت امام(ره) علیه هیچ غلطی نتوانسته اید بکنید، مطمئن باشید، شما و گاوهای شیرده منطقه ای تان و عروسک‌های خیمه شب بازی منطقه ای و غیر منطقه ای تان در آینده هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

نظر شما