شناسهٔ خبر: 152111 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فراکسیون ولایی مجلس در بیانیه‌ای:

لایحه CFT باز هم با عجله به تصویب رسید/ اسامی ۱۲۵ نماینده موافق لایحه منتشر شود

مجلس/2 در بیانیه فراکسیون ولایی مجلس آمده است: متاسفانه همچون گذشته فرصت بحث و بررسی و تبادل نظر مبسوط در مورد لایحه فوق الذکر فراهم نشد و این لایحه مهم نیز با عجله و با نقض مواد قانونی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش «نماینده» فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پی تصویب مجدد بخش‌هایی از لایحه CFT با انتقاد از عدم فرصت کافی برای بررسی این لایحه در مجلس، خواستار اعلام اسامی نمایندگان موافق با این لایحه شده است. متن این بیانیه در ادامه می‌آید.

باسمه تعالی

ملت بزرگ ایران
در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ سیزدهم آذر ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی ایرادات شورای محترم نگهبان به مفاد لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) متاسفانه همچون گذشته فرصت بحث و بررسی و تبادل نظر مبسوط در مورد لایحه فوق الذکر فراهم نشد و این لایحه مهم نیز با عجله و با نقض مواد قانونی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

همچنین علی رغم اصرار نمایندگان عضو فراکسیون ولایی مجلس و تأکید بر شفافیت آراء، در مورد این لایحه نیز رای‌گیری علنی به عمل نیامد.

لذا با عنایت به اظهارات صریح جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که «نه بنده و نه جناب آقای روحانی هیچ تضمینی مبنی بر حل مشکلات بانکی و مالی کشور با پذیرش و تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون (CFT) نمی‌دهیم» ضروری است موافقین لایحه یاد شده کلیه عواقب و تبعات و مسئولیت های ناشی از تصویب آنها و بروز مشکلات احتمالی در آینده در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته و ۱۲۵ نفر نمایندگان موافق لایحه مورد بحث اسامی خود را برای اطلاع عموم مردم و ثبت در تاریخ منتشر نمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما