شناسهٔ خبر: 152109 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقال آب خزر هیچ پشتوانه علمی ندارد

شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه انتقال آب خزر هیچ پشتوانه علمی ندارد، این سئوال را مطرح کرد که دولت بر چه مبنایی از لایحه توافقنامه پاریس دفاع می‌کند.

به گزارش «نماینده» شمس الله شریعت نژاد با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم شاهرود در خصوص انتقال آب خزر به فلات مرکزی کشور، ضمن اظهار تأسف برای رئیس جمهور به علت بیان چنین اظهارات غیرکارشناسی، گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، در شرایطی که دولت با ارائه لایحه محیط زیستی موافقتنامه پاریس برای خوشایند برخی از افراد بدون مطالعه بیان چنین سخنانی چه محلی از اعراب دارد.
این اظهارات در حالی از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود که نه پشتوانه کارشناسی دارد و نه ردیف بودجه‌ای مجلس در قوانین برنامه و بودجه برای آن پیش بینی کرده است

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران داعیه دار این بوده که جز ۸ کشور برتر تولیدکننده علم است، افزود: این اظهارات در حالی از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود که نه پشتوانه کارشناسی دارد و نه ردیف بودجه‌ای مجلس در قوانین برنامه و بودجه برای آن پیش بینی کرده است.

وی افزود: توسعه شمال کشور در گرو دریای شمال است و این نعمت خدادادی را نمی‌توان به صورت تسنعی در جای دیگر ایجاد کرد.

شریعت‌نژاد اضافه کرد: متأسفانه به جای اینکه از ظرفیت‌های فراوان دریای خزر بهره برده شود، طرح‌های تخریبی برای این دریاچه که هویت ملی همه ایرانیان است، ارائه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: متأسفانه با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز یک کشتی مسافربری، یک اسکله تفریحی تفرجی یا مسیر جاده مطمئن قابل دسترسی برای مردم  در دریای خزر ایجاد نشده است.

انتقال آب شور به سرزمینی شور چه با چه مبنایی انجام می‌شود؟

وی افزود: مشخص نیست انتقال آب شور به خاک‌های شور استان سمنان با چه هدفی انجام می‌گیرد و چرا با این صراحت بر این طرح غیر کارشناسی اصرار می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا این طرح نیاز به ردیف بودجه دارد و بدون اخذ مجوز از مجلس دم زدن از اجرای چنین طرح‌های بی معنی به نظر می‌رسد.

نظر شما