شناسهٔ خبر: 152087 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حذف دفترچه‌ بیمه در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی

دفترچه بیمه 43 سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی درمراکز ملکی سراسر کشور تا پایان آذر حذف می‌شود.

به گزارش «نماینده»، انوشیروان محسنی‌ بندپی، از حذف دفترچه‌های درمانی خبر داد و گفت:‌در 17 استان کشور نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی اجرا شده است و تا پایان آذرماه در 14 استان دیگر این طرح اجرایی می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی نسخ الکترونیک در مراکز ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور دیگر نیاز به دفترچه‌های درمانی نیست و این اقدام خدمات درمانی را شفاف‌تر و پرونده الکترونیک سلامت را به سرانجام می‌رساند و یک اقدام بسیار ارزشمند است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: دفترچه‌های درمانی همچنان در مراکز طرف قرار داد با سازمان تأمین اجتماعی اعتبار دارد و برای مراجعه به این مراکز درمانی باید در اختیار بیمه شدگان باشد.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی دارای ۷۸ بیمارستان ملکی، ۲۷۹ درمانگاه عمومی و تخصصی و ۷ دی کلینیک در سراسر کشور است که بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات درمانی لازم را از این مراکز درمانی بدون دفترچه و تنها با کد ملی دریافت کنند.

سازمان تأمین اجتماعی از سال 1387 به دنبال حذف دفترچه‌های درمانی بود و در این مدت طرح‌های مختلفی از جمله کارت هوشمند درمان و ذخیره اطلاعات بیمه‌ای و درمانی بیمه شدگان در سیم کارت را ارائه کرد ولی در نهایت به اجرای طرح نسخ الکترونیک رسیدند و پس از 10سال حذف دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

نظر شما