شناسهٔ خبر: 152083 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز:

نماز با خشوع و حضور جامعه را به صلاح و سداد در زبان وعمل می‌کشاند

رهبری/2 حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با تأکید بر لزوم ترویج نماز با همه شیوه‌های اثرگذار، بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌ها را ناشی از نپرداختن به نماز دانستند و افزودند: نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء می‌بخشد.

 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح امروز (چهارشنبه) در استان سمنان برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در سمنان، آن را قرائت کرد به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری میکنند.
نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد.
بخش مهمی از گرفتاریها و آلودگیهای ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ی شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید.
آموزش و پرورش میتواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد.
مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

سیدعلی خامنه‌ای
۱۳ آذر ۱۳۹۷

نظر شما