شناسهٔ خبر: 152082 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایرادات شورای نگهبان درباره CFT رفع شده است

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه CFT برطرف شده است.

به گزارش «نماینده»، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خود با استناد به ماده ۷۹ آئین نامه داخلی مجلس، بیان کرد: آقای دهقانی در مورد تعداد نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی در جلسه ای که ایرادات CFT بررسی می شد بیان کرد تعداد به حدنصاب نرسیده بود و آقای فلاحت پیشه در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد باید بگویم نباید به کمیسیون توهین کنید. نوار ضبط شده کمیسیون موجود است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حدنصاب لازم برای بررسی ایرادات CFT را کسب کرد.

وی افزود: آقای دهقان بیان کردند به زعم شورای نگهبان ایرادات CFT غیرقابل اصلاح و خلاف امنیت و منافع کشور است در حالی که آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جلسه بررسی ایرادات CFT مطرح کرد در صورت عدم رفع ایرادات موجود، این لایحه خلاف منافع ملی است اگر ایرادات برطرف شود خلافی وجود ندارد.

وی بیان کرد: این ایرادات با اجماع افرادی از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان برطرف شد؛ جناب آقای شاهرودی به آقای لاریجانی نامه ای نوشت که ۲ نفر از مجمع تشخیص مصلحت در کارگروه بررسی ایرادات CFT حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با نظر تمامی افراد کارگروه در جلسه ۶ ساعته به اجماع رسیدیم؛ همچنین در شرط دوم در این لایحه بیان شده به شرطی ماده ۶ اعمال می شود که مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران نباشد بنابراین CFT ایرادی ندارد.

نظر شما