شناسهٔ خبر: 152075 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حذف« طرح زوج و فرد» مغایر قانون است

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت،‌گفت: از ابتدای آغاز طرح برخورد با دلالان سکه و ارز بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد توسط پلیس دستگیر شدند که ۹۳ نفر از آنها که حساب‌های نجومی داشتند به زندان افتادند.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح رعد ۱۹ در جمع خبرنگاران از جدیت پلیس برای برخورد با سارقان خبر داد و اظهار داشت: سرقت خرد افزایش یافته است؛ بنابراین هر فرد و دستگاهی باید به سهم خود در این خصوص فکر جدی کند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات تاثیرگذار پلیس برای مقابله با دلالان ارز، تصریح کرد:طی تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تاثیرگذار پس از ۳۰ سال توانستیم دلالان ارزی را از معابر پایتخت مانند چهارراه استانبول، سبزه‌میدان و سایر مکان‌هایی که این افراد فعال بودند، جمع‌آوری کنیم.

سردار رحیمی ادامه داد: در طی چندین مرحله از طرح‌های رعد بالغ بر ۴۰۰ نفر از دلالان ارزی بازداشت شده‌اند که از این تعداد ۹۳ نفر به زندان رفتند، این افرا  اعداد نجومی در حسابهای بانکی خود داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی طی چند روز گذشته از ۶۰ صرافی غیرمجاز شکایت کرده که به صاحبان آنها مهلت کوتاهی داده شده است تا مجوزهای خود را به پلیس ارائه دهند؛ در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

سردار رحیمی با تایید بر اینکه پلیس از صرافی‌های مجاز حمایت می‌کند، گفت: مردم برای تهیه ارز مورد نیاز به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه کنند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که وارد طرح ترافیک می‌شوند یک پیامک با مضمون منظور شدن عوارض شهری به حساب آنها، داده می‌شود، گفت:‌کسی که وارد طرح ترافیک می‌شود یک بار توسط پلیس اعمال قانون شده و جریمه ۲۰ هزارتومانی می‌شوند؛ ظاهرا قانونی در شورای شهر وجود دارد که این افراد باید مجددا جریمه شوند، اما باورم بر این است که برای یک تخلف نباید دو بار جریمه صورت گیرد.

سردار رحیمی در خصوص حذف طرح زوج و فرد و افزایش محدوده طرح ترافیک، یادآور شد: به نظرم اگر طرحی می‌خواهد اجرا شود باید در رابطه با آن در مراجع قانونی بحث شود، اما برخی افراد ذهنیات خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند، این موضوع حذف طرح زوج و فرد با قانون مغایرت دارد، اصلی‌ترین دستگاه در رابطه با این موضوع پلیس است چون ترافیک را هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درباره این موضوع باید کار کارشناسی انجام و سپس اطلاع‌رسانی شود.

نظر شما