شناسهٔ خبر: 152068 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اظهارات «ظریف» درباره پولشویی فرار رو به جلو بود

ابطحی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اظهارات وزیر امور خارجه درباره پولشویی سیاستی جز فرار رو به جلو نبود.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در نطق میان دستور امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: هر کجا منویات ولایت را عملیاتی کردیم، نصرت الهی هویدا شد اما اعتماد به نهادهای بین المللی و غربی راه به جایی نمی برد و نباید دل به ساحت کفر و نظام سلطه ببندیم.

وی ادامه داد: در عجب هستم که چرا با وجود حادثه تروریستی اهواز، برخی همچنان اصرار به پیوستن به معاهده ننگین CFT دارند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: آقای ظریف اصلا حق با شماست و ما دچار پولشویی گسترده هستیم، اما چرا کانتینرهای بزرگ جهانی مواد مخدر و تجارت اعضای بدن و زنان و کودکان به جای ایران، در بانک های سوئیس سرمایه گذاری می شود؟ چرا کسی با سوئیس به عنوان مرکز پولشویی دنیا کاری ندارد؟

ابطحی ادامه داد: حتی اگر فرضا ما دچار پولشویی هستیم، چرا باید دیگران این مشکل را برای ما برطرف کنند و مگر ما عاجزیم؟ در حالی که خودمان قانون پولشویی مصوب سال ۸۶ داریم و باید همان را اجرایی کنیم اما گویا در تفکر افرادی چون ظریف، ایرانی ها عاجز هستند و توان اداره کشور را ندارند و مثل دوران قاجار و پهلوی، خارجی ها باید کشور را اداره کنند.

وی گفت: از سوی دیگر مشاور ارشد کدام وزیر است که با سوءاستفاده از سربرگ اداره مبارزه با پولشویی درخواست اقامت در کانادا را می کند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور، رئیس شورای عالی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا است و باید با این مشکلات مبارزه کند، ادامه داد: از سوی دیگر یکی از وظایف وزارت اقتصاد و اطلاعات مبارزه با پولشویی است و این اظهارنظر ظریف صرفا سیاست فرار رو به جلو است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر چرا فریاد مظلومان یمن، نیجریه و میانمار را نمیشنوید و وزارت امور خارجه تحرکی درباره این جنایت ها انجام نمی دهد؟

ابطحی با بیان اینکه تا چه زمانی باید سیاست وادادگی در مقابل غرب را ادامه دهیم، اظهارداشت: وزیر گستاخ انگلستان، آزادانه به ایران آمد و توهین هایی کرد و به راحتی هم برگشت و هیچ برخوردی با وی صورت نگرفت.

وی متذکر شد: آقای ظریف آیا بر این باور هستید که آمریکا از برجام به دلیل آنکه به نفع ایران بود خارج شد!؟ در حالی که آمریکا به این دلیل از برجام خارج شد که مطمئن بود چه در برجام بماند و چه نماند، ایران در برجام می ماند و شما حتی جرأت اعمال ماده ۳۷ قرارداد برجام را هم ندارید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بحث فرهنگیان و رتبه بندی معلمان باید جدی گرفته شود و علی رغم آنکه معلمان زیادند اما زیادی نیستند و باید به مشکلات آنها توجه شود.

وی با خطاب قرار دادن رئیس مجلس، تاکید کرد: آقای لاریجانی چرا تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی اجرایی نمی شود و بهتر است شفافیت را از خود مجلس آغاز کنیم؛ چرا که انتصاب های زیادی در مجلس صورت می گیرد و هزینه های کلانی می شود که لازم است این تحقیق و تفحص عملیاتی شود.

نظر شما