شناسهٔ خبر: 152057 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بسته ماندن مرز خسروی به اقتصاد این منطقه آسیب زده است

تجری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین عراقی نتوانستند امنیت مردم ومسئولین کشور ما را تامین کنند و با گذاشتن شرایط ویزا بیشترین سود را می برند

به گزارش «نماینده» فرهاد تجری؛ در خصوص بسته ماندن مرز خسروی گفت: چند سالی است که مرز خسروی بر روی زوار عتبات عالیات بسته شده در حالی که چندصد میلیون تومان در بحث های گردشگری و هتلینگ سرمایه گذاری شده است.

نقش بالای  مرز خسروی در کاستن حجم ترافیک ایام اربعین
دستگاه های دیپلماسی و مجموعه نظامی کشور تلاش جدی برای باز کردن مرز انجام ندادند.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه های دیپلماسی و مجموعه نظامی کشور تلاش جدی برای باز کردن مرز انجام ندادند در حالی که می توانیم از طریق این مرز از حجم ترافیک در ایام اربعین را بکاهیم.

وی با تاکید بر افت اقتصاد این منطقه افزود: کسبه و بازاریان این مرز با بسته شدن و ممانعت از تردد زائرین آسیب های مالی جدی دیده و نباید این مرز بسته بماند.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر شرایط امنیت پایدار در عراق شکل گرفته است ولی برای بازگشایی این مرز توسط مسئولین هیچ اقدامی انجام نشده است.

عراقی ها با اخذ ویزا از زوار ایرانی، سود می برند

تجری این مشکل را فرصت سوزی عنوان کرد و افزود: مسئولین عراقی نتوانستند امنیت مردم ومسئولین کشور ما را تامین کنند و با گذاشتن شرایط ویزا بیشترین سود را می برند اما حاضر نیستند امنیت زوار ما را تامین کنند و به نوعی احساس مسئولیتی نسبت به این موضوع ندارند.

با وقوع حادثه تروریستی در بهار سال ۱۳۹۲ و شهادت ۱۴ زائر ایرانی مقامات امنیتی کشور برای تأمین سلامت هم‌وطنان تصمیم گرفتند تا مرز خسروی را مسدود اعلام کنند

نظر شما