شناسهٔ خبر: 152028 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اکنون فرصت طلایی برای توجه به اشتغال خُرد است

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اکنون فرصت طلایی برای اشتغال توجه به اشتغال خرد است و این موضوع باید پیگیری شود ولی بانک‌ها کوتاهی می‌کنند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی، در خصوص نشست امروز (یکشنبه ۱۱ آذرماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در نشست امروز نمایندگان مطالبی را خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند از جمله اینکه، چرا مردم آمار ما را نمی‌پذیرند؟ امکانات و سرمایه گذاری‌های این وزارتخانه تعاون چگونه حاصل می‌شود؟ و دریافتی های میدران چه قدر است؟.

ارزیابی مثبت از شفاف سازی شریعمتداری نسبت به هیات مدیره شرکت‌های شستا

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از بیان وضعیت هیات مدیره‌ها که بعد از ۸ سال تعیین شد، قدردانی کردند، گفت: در رابطه با حقوق مدیران شستا نیز نمایندگان از وزیر توضیح خواستند، همچنین از وزیر خواسته شد تا در رابطه با بیمه قالیبافان مصوبه مجلس اجرا شود و دلیل عدم اجرا را پرسیدند.

وی با اشاره به اینکه نحوه انتخاب مدیران سازمان تامین اجتماعی و شستا نیز مورد سوال قرار گرفت و پرسید شد چرا از بیرون نیرو وارد می‌کنید؟، افزود: نمایندگان گفتند که معمولا شرکت‌های شستا در دست کسانی است که هرکدام به جایی وصل هستند و شایسته سالاری معنایی ندارد و بازدهی نیز کاهش یافته است.

انتقاد از نگاه ناعادلانه وزارت تعاون به استان‌ها

حاجی بابایی با بیان اینکه خواسته شد تا وزیر در مورد قانون کار جدی‌تر ورود پیدا کند و این قانون اصلاح شود، ادامه داد: در بخش تعاون و رفاه وزارتخانه فعال نیست و این مورد مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت، همچنین برخی نمایندگان از عدم نگاه عادلانه وزارتخانه ابراز گله‌مندی کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات نمایندگان مبنی بر اینکه اموال تامین اجتماعی بیت‌المال است و دولتی‌ها همیشه به دنبال تعرض به آن هستند، گفت: در طول چند سال گذشته، ۲۷ هزار میلیارد تومان وارد شده است و باید از تامین اجتماعی و حقوق مردم دفاع شود.

وی با بیان اینکه شفافیت در مورد شستا و بحث شایسته‌سالاری در انتخاب افراد و... را نمایندگان خواستند تا وزیر رفاه حتما پیگیری کند، افزود: در این نشست تاکید شد که اشتغال و رشد منفی اقتصادی مهمترین موضوع کشور است، همچنین باید مشخص شود که چرا مواد اولیه کشور صادر می‌شود و از این موضوع باید جلوگیری شود.

اکنون فرصت طلایی برای توجه به اشتغال خرد است

حاجی بابایی با اشاره به اینکه اکنون فرصت طلایی برای اشتغال توجه به اشتغال خرد است و این موضوع باید پیگیری شود زیرا بانک‌ها کوتاهی می‌کنند، اظهار داشت: نمایندگان خطاب به شریعتمداری تاکید داشتند که باید کار آفرینان را دریابیم همچنین در ارتباط با مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه ششم توسعه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به دنبال شفافیت در وزارتخانه هستیم و این اقدامات را شروع کرده‌ایم، اظهار داشت: در بحث شستا شرکت‌های تحت پوشش و مرتبط باید به یک راهبرد برسیم و موازی‌کاری‌ها در شرکت های شستا، صمت و ... باید تجمیع گردد، همچنین شرکت‌های پتروشیمی، سیمان و فولاد نیز باید تجمیع شوند و از مدیریت‌های خُرد جلوگیری شود.

بعضی افراد عضو ۳ هیات مدیره بعضی‌ها نیز عضو ۴ هیات مدیره هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه شفافیت ما خیلی عقب هستیم، این تعداد هیات مدیره امکان مدیریت ندارند مگر از طریق شفافیبت، بیان کرد: بعضی افراد عضو ۳ هیات مدیره بعضی‌ها نیز عضو ۴ هیات مدیره هستند، با شفاف‌سازی مردم می‌توانند نظارت کنند که هیات مدیره‌ها چقدر حقوق می‌گیرند مردم بدانند، که اگر درست است دفاع کنند و اگر بد است این حقوق‌ها را دریافت نکنند.

سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۵ از دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان طلب قطعی دارد

شریعتمداری با بیان اینکه در مورد معاملات حرف و حدیث‌های گوناکون بسیار است و باید شفاف‌سازی شود، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب قطعی شده تا سال ۹۵ داریم و این حق الناس است من نمی توانم خرج دولت کنم، افزود: تعاونی ابزار خوبی بوده و حتما باید از آن استفاده کنیم ولی منابع به شدت کم است، قرار شد در جلسه ای دیگری گزارش کامل از وضعیت اشتغال ارائه شود.

نظر شما