شناسهٔ خبر: 152023 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جلسات رایگان مشاوره نباید مختص به قبل از ازدواج باشد

زهرا ساعی.jpg عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است: برای کاهش میزان طلاق در میان نسل آتی ، آموزش را باید از مهدها و آموزش و پرورش مانند دبستان و دانشگاه‌ها شروع کرد.

به گزارش «نماینده» زهرا ساعی، در خصوص کاهش میزان طلاق در میان نسل آتی گفت: آموزش را باید از مهدها و آموزش و پرورش مانند دبستان و دانشگاه‌ها شروع کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، مشاوره رایگان قبل از ازدواج بر زندگی جوانان را موثر دانست و گفت: جلسات مشاوره رایگان پیش از ازدواج بسیار تأثیرگذار است و ضروری است که فرهنگ مشاوره را گسترش دهیم.

جلسات رایگان مشاوره نباید تنها مختص قبل از ازدواج باشد

وی افزود: ایجاد اختلاف بین زوجین در طول زندگی مشترک همواره وجود دارد لذا نباید جلسات رایگان مشاوره مختص به قبل از ازدواج باشد در این صورت آنها می‌توانند با مراجعه به یک مشاور زبده و خبره مسائل خود را مطرح کنند چراکه در غیر این صورت جوانان به محض بروز اختلاف به جهت راهنمایی به خانواده‌هایشان مراجعه می‌کنند که در بسیاری از موارد دخالت‌ها، پیشنهادات، نظرات و حمایت‌های نابه‌جای خانواده‌ها نه تنها مشکل را برطرف نکرده بلکه کار را سخت‌تر می‌کند.

جنس مشاجرات و درگیری‌های نسل جدید با نسل قدیم بسیار متفاوت است

ساعی با تأکید بر اینکه جنس مشاجرات و درگیری‌های نسل جدید با نسل قدیم بسیار متفاوت است، تصریح کرد: لازم است مشاورها درک درست از خانواده‌های جدید و مشکلات نوظهور جوانان داشته باشند تا بتوانند با مشاوره‌های درست در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه باید مسئولیت‌پذیری، گذشت، پذیرش همنوع و زیست مسالمت‌آمیز را به جوانان آموزش بدهیم، ادامه داد: در نسل جدید به دلیل کاهش تعداد فرزندان در خانواده‌ها شاهد احساساتی از قبیل خودخواهی، برتربینی، زیاده‌خواهی، کم‌تحمل بودن در فرزندان هستیم به طوری که آنها طاقت و روحیه مبارزه با مشکلات را نداشته و قدرت حل مسائلشان ضعیف است که باید با آموزش صحیح این نقاط ضعف را برطرف کرد.
مسئولیت‌پذیری، گذشت، پذیرش همنوع و زیست مسالمت‌آمیز را به جوانان آموزش بدهیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای مجلس جهت تحکیم بنیاد خانواده نیز گفت: کاهش آسیب اجتماعی ریشه در بحث طلاق دارد، بحث رایگان بودن مشاوره در مجلس مطرح شده، حتی مشاوره ژنتیک، بحث به دنیا نیامدن فرزند معلول و مشکل‌دار، بحث تحکیم خانواده در کمیسیون اجتماعی مطرح شده اما اجرایی شدن این مباحث نیاز به بودجه دارد که تأمین آن به عهده دولت است.

نظر شما