شناسهٔ خبر: 151989 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت بهداشت برای تکمیل چرخه حمایت از بیماران مبتلا به ایدز تدبیری بیندیشد

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس، ضمن تشریح تبعات بی‌توجهی به حوزه کنترل بیماری ایدز از وزارت بهداشت خواست تا به‌عنوان سیاستگذار در جهت تکمیل چرخه حمایت از این بیماران گام بردارد.

به گزارش «نماینده» عباسعلی پوربافرانی، به مناسبت روز جهانی ایدز ضمن آرزوی سلامتی برای این بیماران در واکنش به انتشار خبری از سوی معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور مبنی‌بر اینکه اگر اعتبارات سازمان بهزیستی در خصوص حمایت از بیماران ایدز پرداخت نشود، باشگاه‌های مثبت ایدز را تعطیل می‌کنیم، گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه همچون سازمان بهزیستی به گونه‌ای به این حوزه توجه کنند که خروجی آن ارتقای نحوه ارائه خدمات اجتماعی به این بیماران باشد.

بیماران مبتلا به ایدز نباید از سوی مسئولان مورد بی‌مهری قرار بگیرند

نماینده مردم نائین، خور، بیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارتقای کیفیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ایدز در گروی این است که این حوزه ازسوی مسئولان مربوطه حمایت شود، چرا که هزینه خدمات این بخش زیاد است و چنانچه اقدامی در این زمینه صورت بگیرد، اما ناتمام باقی بماند، آسیب بیشتری برای این بیماران به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بی‌تردید مراکزی همچون باشگاه‌های مثبت ایدز مسیری را برای بهبود این بیماران ترسیم می‌کنند و چنانچه روند فعالیت آنها متوقف شود، برگشت به برنامه‌های ناموفق قبلی برای کنترل این بیماری می‌تواند تبعات منفی را هم برای بیماران مبتلا به ایدز و هم جامعه به همراه داشته باشد.

کمبود اعتبارات در حوزه سلامت ناشی از سوءمدیریت است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه اشکال اساسی که در شرایط کنونی در کشور وجود دارد، کمبود اعتبارات در تمام حوزه‌ها است و بخشی از آن ناشی از سوءتدبیرها بوده که به ضعف مدیریت در اجرای طرح تحول نظام سلامت برمی‌گردد و چنانچه این مهم به خوبی مدیریت می‌شد با این میزان کمبود اعتبارات در حوزه کنترل و درمان بیماری‌ها مواجه نبودیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون وزارت بهداشت باید به عنوان سیاستگذار برای تداوم همکاری با سازمان بهزیستی و تکمیل چرخه حمایت از بیماران مبتلا به ایدز گام برداشته و آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، چرا که بی‌توجهی به این بخش آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

نظر شما