شناسهٔ خبر: 151979 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

معافیت مالیاتی شرکت های بورسی تاکتیکی برای مهار سوداگری در بازار

زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر از شرکت های بورسی حمایت های مالیاتی شود زمینه افزایش درآمدهای مالیاتی در میان مدت و بلندمدت فراهم می شود.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع  درباره نقش بورس در زمینه ساماندهی نقدینگی گفت:علی رغم اینکه کارشناسان اقتصادی هشدار دادند اما میزان نقدینگی در کشور با افزایش قابل توجهی روبرو شده که بیانگر عدم هدایت مناسب نقدینگی است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:با توجه به اینکه بازار سرمایه شرایط را برای هدایت نقدینگی به بخش تولید فراهم می کند بنابراین باید روند هدایت نقدینگی به بورس تسهیل شود.

لزوم حمایت عملی از شرکت های تولیدی در بورس

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود:از شرکت های تولیدی در بورس باید حمایت شود چرا که انجام این مهم در توسعه اقتصاد کشور نقش مهم و موثری دارد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفافیت معاملات در بورس گفت:بورس ظرفیت توسعه را دارد و اگر حمایت های عملی از بازار سرمایه انجام شود از رونق بازار دلالی کاذب جلوگیری می شود.    

وی گفت:اگر از شرکت های بورسی حمایت های مالیاتی شود زمینه افزایش درآمدهای مالیاتی در میان مدت و بلندمدت فراهم می شود چرا که فعالیت و توسعه شرکت ها را در پی دارد و به هدایت مناسب نقدینگیدر اقتصاد کشور منجر می شود.  

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هر صورت باید با ساز و کار شفاف معافیت های مالیاتی برای شرکت های بورسی در نظر گرفت چرا که در جلوگیری از هدایت نقدینگی به بخش سوداگری تاثیرگذار است.

نظر شما