شناسهٔ خبر: 151977 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیرضا بیگی:به ضرس قاطع می‌گویم آیندگان درباره مجلس دهم قضاوت خوبی نخواهند داشت

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما نمایندگان آزاده‌ای داریم که با شجاعت در مقابل تخلفات و در مقابل وادادگی‌ها، بیگانه‌پرستی‌ها و ... ایستادگی می‌کنند اما بهترین شاخص برای ارزیابی کار مجلس دهم تاریخ خواهد بود و من به ضرس قاطع عرض می‌کنم که آیندگان قضاوت خوبی در رابطه با عملکرد مجلس دهم نخواهند داشت.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: شهید مدرس به عنوان یک اسطوره و الگو در تاریخ ایران زمین توانست نشان دهد که در عین اینکه در اقلیت است می‌تواند حرف حق را فریاد بزند و آن را به گوش همگان برساند و نام خود را در تاریخ بلند آوازه کند به ویژه در برابر دشمن شیفته‌ها.

وی ادامه داد: امروز هم حرکت همین دشمن شیفته‌ها مخل حرکت انقلاب اسلامی هستند و اصالت آن را  مورد تهدید قرار می‌دهند. این افراد با در اختیار داشتن قدرت و منابعی که از آن ملت ایران است تلاش دارند تا با استفاده از این ظرفیت منافع ملت ایران را دستخوش تاراج و غارت کنند و یا چشم خود را بر روی این تاراج و قدرت ببندند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه وزیر نفت در صحن علنی مجلس و در زمان رای اعتماد در پاسخ به این نکته یکی از نمایندگان که شما به عنوان وزیر نفت از اختیاراتت برای وجه‌المصالحه با نمایندگان قرار می‌دهی عنوان کرد که «نماینده ملت وقتی رای نیاورد باید من وزیر دستش را در یک جایی بند کنم نماینده ملت که نمی‌تواند برود در پارک بنشیند و روزنامه بخواند و باید یک کار به او داده شود و من این کار را با افتخار انجام می‌دهم» و این اظهارات آقای زنگنه با احسنت احسنت نمایندگان همراه بود که به نظر من این مساله موجب وهن مجلس است و ملت نظاره‌گر چنین وهنی نسبت به نمایندگان خود در مجلس بود. 

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: ملت امروز در رابطه با اشخاصی همچون فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه قاجار با عنوان شخصیت‌هایی ذلیل یاد می‌کند و ما باید مراقب باشیم که چنین قضاوتی در آینده درمورد ما صورت نگیرد. مردم در این بررسی‌ها به جزئیات کار ندارند با عنوان مثال شاید در زمان عهدنامه ترکمانچای فتحعلی شاه توجیحش این بود که من  اگر شهرهای آن سوی ارس را ندهم روس‌ها تا تهران پیش آیند و مناقشات آن زمان قضاوت کار را درخصوص این عهدنامه مشکل می‌کرد اما امروز از این عهدنامه به عنوان یک عهدنامه خفت‌بار و از فتحعلی شاه به عنوان یک شخصیت ذلیل یاد می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس دهم نمایندگانی هستند که مدرس‌گونه به دنبال و پیگیر منافع مردم باشند، گفت: ما نمایندگان آزاده‌ای داریم که با شجاعت در مقابل تخلفات و در مقابل وادادگی‌ها، بیگانه‌پرستی‌ها و ... ایستادگی می‌کنند اما بهترین شاخص برای ارزیابی کار مجلس دهم تاریخ خواهد بود و من به ضرس قاطع عرض می‌کنم که آیندگان قضاوت خوی در رابطه با عملکرد مجلس دهم نخواهند داشت. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من صحنه‌های تخلفی از مجلس دهم در ذهن دارم که به عنوان مثال در برابر به خاک و خون کشیده شدن گروهی از ملت ایران در سانحه هوایی در مسیر تهران - یاسوج و در حادثه قطار تبریز- مشهد با تصامح و تساهل رفتار کرد و در مسائل مختلفی حاضر نشد تن به این موضوع دهد که مردم باید در جریان مذاکرات و مباحث مجلس قرار گیرند. 

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: مجلس دهم در سه مرحله از اینکه ملت در جریان مسائل و کارهایش قرار گیرد امتناع کرد که یکی در رابطه با شفاف‌سازی برخی نمایندگان یکی درمورد رأی‌شان به FATF و یکی رأی‌گیری در رابطه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، نمایندگان حاضر نشدند که رأی خود را شفاف اعلام کنند و با هرگونه رأی‌گیری علنی در رابطه با این مسائل امتناع کردند و این نشان داد که از آگاهی ملت می‌ترسند. 

وی در پایان گفت: بعد از این اقدام مجلس بود که رهبری فرمودند «ما هیچ چیز پنهانی از مردم نداریم به جز مسائل امنیتی و نظامی که آن هم باید از دشمن پنهان شود و چون از دشمن پنهان می‌کنیم ناچاریم که آن را در معرض آگاهی مردم هم قرار ندهیم اما آگاهی حق مردم است»  و متاسفانه مجلس در این امتحان رفوزه شد. 

نظر شما