شناسهٔ خبر: 151964 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش‌های بی‌ثمر برای دریافت واحدهای مسکن مهر از دولت

فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: وزیر راه و شهرسازی طی جلسه‎ روز گذشته با ما طی یک فرصت یک ماهه از زیرمجموعه خود خواست تا از محل شهرک‌های مسکن مهر متفرقه واحدهایی را به کمیته امداد امام تحویل دهند.

به گزارش «نماینده» پرویز فتاح، با اشاره به بحث اختصاص واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی به کمیته امداد و سازمان بهزیستی توسط دولت، گفت: طبق مصوبه مجلس در بودجه سال ۹۷ کل کشور قرار بود، ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تحویل داده ‌شود که ما هم در آیین‌نامه مصوب در دولت متعهد شدیم تا بعد از تحویل این واحدها و انتقال رسمی آن، برای ساخت واحدها از منابع امدادی و مردمی استفاده کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: متاسفانه تلاش‌های ما در این ۸ ماه برای دریافت این واحدها خیلی موثر نبوده است طبق آمار ما در حال تحویل‌گیری ۳ هزار واحد نیمه ساز مسکن مهر آن هم تنها در سه استان کشورهستیم که روند اختصاص این واحدها تاکنون بسیار کند بوده است.

وی تاکید کرد: روز گذشته ما جلسه‌ای با اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره این موضوع داشتیم و شخص وزیر در یک صورت جلسه مکتوب به زیرمجموعه خود یک ماه فرصت داد تا از محل شهرک‌های مسکن مهر متفرقه تا حد امکان واحدهایی به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل دهند.

فراز و نشیب‌های وزارت راه یکی از موانع واگذاری مسکن مهر

فتاح با بیان اینکه ما به طور کامل این واحدها را در سطح کشور شناسایی و اعلام نیاز کرده‌ایم، افزود: ما خود را از لحاظ تامین منابع برای تکمیل این واحدها آماده کرده‌ایم و هر عاقلی بحث ما را بشنود مسلما رای به درست بودن این اقدام خواهد داد زیرا واحدهای نیمه تمام مسکن مهر بدون متقاضی در سطح کشور به هر دلیلی در حال خاک خوردن و تخریب هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: ما به دولت اعلام کردیم که این واحدها را به همین شکل یعنی بدون درخواست هیچگونه بودجه‌ای به ما ارائه کند تا بعد از اتمام به متقاضیان خود تحویل دهیم حتی دولت تعداد آنها را در آمار بنیاد مسکن ثبت کند، امیدواریم طی ۴ ماه آینده یک شتابی را در بحث واگذاری واحدهای مسکن مهر به کمیته امداد شاهد باشیم وگرنه این تبصره و تعداد واحدها باید در لایحه بودجه سال ۹۸ توسط دولت و مجلس مجددا ذکر شود.

وی با اشاره به دلایل دولت برای تعلل در واگذاری واحدهای مسکن نیمه تمام بدون متقاضی به کمیته امداد هم گفت: ابتدا برای تصویب آیین‌نامه این قانون در دولت ما طی مدت ۴ ماه به کمیسیون‌ها و صحن دولت می‌رفتیم و بعد از گذشت این ۴ ماه هم از سال، بحث تهدید به استیضاح وزیر راه و شهرسازی و استعفا پیش آمد.

فتاح خاطرنشان کرد: بعد از آن هم به دلیل اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان شاهد تغییرات مدیریتی در حوزه وزارت راه و شهرسازی بودیم که متولی امر مسکن مهر هم مشمول این قانون شد اما بعد دوباره با حکم بازگشت لذا یکسری نوسانات در دولت موجب شده تا در نهایت کار به این مهمی همچنان باقی بماند.
کمیته امداد اراده بسیار جدی برای انجام این کار دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: کمیته امداد اراده بسیار جدی برای انجام این کار دارد و امیدوارم وزیر جدید راه و شهرسازی حمایت‌های لازم را برای این موضوع انجام دهد تا هم کمکی به اتمام واحدهای نیمه ساز در حال تخریب شود و هم مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خانه‌دار شوند و در آخر ثواب این اقدام از هر نظر به نفع نظام و ملت است.

نظر شما