شناسهٔ خبر: 151943 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت باید پُخت و پز تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی را بپذیرد

علیرضا بیگی عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی گفت: هنوز نتایج ملموسی از تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی مشاهده نکرده ایم؛ مجلس از آنچه در شورا می گذرد کمتر اطلاع دارد.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی، گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی در راستای تصمیم گیری در راستای اتخاذ تصمیمات راهبردی به منظور پاسخ دادن به شرایط اقتصادی موجود تشکیل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: این شورا باید در راستای اتخاذ تصمیمات راهبردی و سیاستگذاری عمل کند. بدنه کارشناسی دولت باید عهده دار پخت و پز تصمیماتی باشند که در شورای عالی اقتصادی به رای گذاشته می‌شود. دولت هم از این فرصت با توجه به محوریتش در این شورا استفاده کرده و تلاش می کند گیرها و مشکلاتی که در مجلس نمی توانست برطرف کند را در این شورا حل کند لذا به موضوعات جزئی و ریز ورود کرده است.

وی افزود: از جمله آفت هایی که این شورا داشته اند این است که مجلس در قبال موضوعات اقتصادی حساس مسئولیت کمتری می کند و عملا همه چیز به شورای عالی اقتصادی واگذار شده است. در عین حال مجلس از آنچه در شورای عالی اقتصادی می گذرد کمتر اطلاع دارد که موجب ناراحتی نمایندگان شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: این موضوع در فراکسیون مطرح شد و مقرر شد آقای پورابراهیمی که در جلسات شورای حضور می یابد گزارشات مرتبی را از جلسات این شورا و مصوبات آن به فراکسیون ارائه کند.

علیرضا بیگی اظهار داشت: اصلی ترین دستاورد تصمیمات این شورا کمک به تثبیت نرخ ارز است اما متاسفانه شورا در این بخش نیز موفق نبوده است و نوسانات بازار ارز جرأت را از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی گرفته است.

وی گفت:نقدینگی که اصلی ترین عامل بروز التهابات اقتصادی کشور است تصمیمات دقیقی در شورای عالی اقتصادی برای حل این مشکل گرفته نشده است و ما هنوز نتایج ملموسی از تصمیمات این شورا در اقتصاد کشور مشاهده نکرده ایم.

عضو کمیسیون شوراها گفت: برخی بخش های نظام که عملکرد خود را که باید طبق قانون انجام دهند از جمله بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صنایع، وظایف و اختیارات صریح خود را موکول به شورای عالی اقتصادی می کنند که این امر موجب فشل شدن بدنه اجرایی دولت است و مشکلات اقتصادی را افزایش می دهد.

نظر شما