شناسهٔ خبر: 151918 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بر اثر کج سلیقگی برخی افراد در مجلس ششم جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد

اسماعیل کوثری بر اثر کج سلیقگی برخی افراد در مجلس ششم جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ارغام شدسردار کوثری گفت: بر اثر تصمیمات و کج سلیقگی برخی افراد در مجلس ششم جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد و آبادانی بدون متولی باقی ماند.

به گزارش «نماینده» سردار سرتیپ پاسدار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران، درباره اهمیت و کارکردهای بسیج گفت: اهمیت و کارکردهای بسیج را باید در ابعاد نظامی، سازندگی، امنیتی، علمی و فرهنگی بررسی کرد.

کوثری ادامه داد: بسیج در طول ۴۰ سال گذشته بسیار تاثیرگذار بوده و این تاثیرگذاری حاصل تدابیر ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل نهاد بسیج بوده و بسیج یعنی حضور آحاد مردم در حکومت مردمی جمهوری اسلامی که در زمان های بحرانی، سازندگی و خدمت در همه حوزه ها فعال و موثر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی درباره نقش بسیج سازندگی در حوزه های اجرایی کشور اذعان کرد: پس از ایجاد جهاد سازندگی در سال ۵۸، بر اثر تصمیمات و کج سلیقگی برخی افراد در مجلس ششم نسبت به نظام و افکار حضرت امام و تدابیر ایشان در احیای نهادهای موثر اجرایی کشور، سال ۷۷ جهادسازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شده و آبادانی بدون متولی باقی ماند. سال ۷۹ مجددا با تدبیر مقام معظم رهبری بسیج سازندگی تاسیس شد و به لطف خداوند تاسیس این نهاد تاثیر بسیار خوبی در عمران و آبادانی روستاها داشت و باید این مسئله هم گسترش پیدا کند.

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله سپاه درباره عملکرد بسیج در زلزله کرمانشاه تصریح کرد: عملکرد بسیج سازندگی به خصوص در عرصه بازسازی روستاهایی که در زلزله کرمانشاه تخریب شده بودند به دلیل وظیفه اصلی بسیج سازندگی در عرصه بازسازی و محرومیت زدایی روستاها و مناطق محروم عملکرد بسیار خوبی بود و بسیج سازندگی با روحیه جهادی خود در جهت احیای کار جهادی بسیار خوب عمل کردند ودر افزایش روحیه مردم نیز توانسیت نقش خوبی را ایفا کنند.

نظر شما