شناسهٔ خبر: 151866 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نابرابری در توزیع امکانات مانع توسعه ورزش بانوان

ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سلامت جامعه را سلامت افراد آن تضمین می کند،گفت: نابرابری در توزیع امکانات مانع توسعه ورزش بانوان در کشور است.

به گزارش «نماینده» فاطمه ذوالقدر درباره وضعیت ورزش بانوان در کشور، گفت: از بین تمامی افراد جامعه، ورزش کردن دختران اهمیتی به مراتب بیشتر دارد، چرا که دختران امروز، مادران فردای جوامع هستند که در صورت سلامت بودن، می توانند نسلی سالم و تندرست را تربیت کنند.

کمبود امکانات و فضاهای مناسب معضلی اساسی در ورزش بانوان

 نماینده مردم تهران  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزوم اهمیت به ورزش زنان  از جمله کمبود امکانات و فضاهای مناسب، بزرگترین معضلی است که مانع از ورزش کردن نیمه عظیمی از جامعه می شود و این کمبود تنها به سطح جامعه و افراد عادی خلاصه نمی گردد بلکه ورزشکاران حرفه ای زن و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی نیز از این کمبود متاثر هستند.

 ذوالقدر  افزود: این معضل به واسطه فاصله گزینی از عدالت جنسیتی و نابرابری در توزیع امکانات از گذشته به جامعه زنان امروز آسیب زده است و علی رغم تلاشها و افزایش امکانات ورزشی در کشور در سالهای اخیر هنوز کفایت لازم فراهم نشده که تخصیص اعتبارات بیشتر به عنوان یک پیش نیاز ضروری برای ورزش زنان تلقی شود.

 وی ادامه داد: می بایست  از ظرفیت مدارس برای افزایش سرانه ورزش دانش آموزان استفاده کرد و از  همین رو می بایست حتی در زنگ های تفریح یا در صبحگاه نرمش هایی را دانش آموزان به صورت مستمر انجام دهند که کمک به نشاط و تندرستی آنها  بکند.

 ورزش زنان تنها محدود  به سالن های ورزشی نشود

 وی ادامه داد: در واقع نباید در نظر داشت که ورزش برای زنان صرفا محدود به سالنهای ورزشی شود و این در  حالی است که  پیاده روی و ورزش های صبحگاهی در بوستان ها و پارک ها فرصت مناسبی برای استفاده از ذات ورزش  است که باید زنان خود نیاز این اهتمام را برای انجام ورزش دائمی داشته باشند و البته افزایش سرانه ورزشی سالنها و امکانات هم تسهیل کننده خواهد بود.
پیاده روی و ورزش های صبحگاهی در بوستان ها و پارک ها فرصت مناسبی برای استفاده از ذات ورزش  است  که باید زنان خود نیاز این اهتمام را برای انجام ورزش دائمی داشته باشند

 نماینده مردم تهران در مجلس  افزود:در بخش حرفه ای نیز حمایت های بخش خصوصی و اسپانسرها می تواند کمک قابل توجهی به رشد ورزشکاران حرفه ای زن داشته باشد و مدال آوری و افتخار افرینی زنان کشورمان در میادین بین المللی نشان داده که این حمایت ها بی نتیجه نمانده است.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان و شهرداری و آموزش و پرورش نهادهای هستند که می تواند با یک برنامه ریزی جامع و نظامند افزایش سرانه ورزشی را برای جامعه زنان به همراه آورند و نقش رسانه و فرهنگ سازی برای نهادینه شدن ورزش می تواند بسیار مسیر را هموار کند.

      نایب  رییس  کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد:  در فراکسیون زنان بهارستان  تلاشهای بسیاری انجام شد که مشکلاتی که برای خروج از کشور زنان ورزشکار بعضا پیش می آمد قانونمند شده و ممانعت هایی که می توانست مانع خروج آنها شود رفع شود.

نظر شما