شناسهٔ خبر: 151815 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هاشمی: وضعیت شوراها از بالقوه به بالفعل رسیده است/ مردم نباید از مدیریت شهری ناامید شوند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ سال از عمر شوراها می‌گذرد و اکنون پنجمین دوره شوراها برگزار شده و وضعیت شوراها از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها که با حضور پیروز حناچی سرپرست شهرداری تهران، محمدعلی افشانی شهردار سابق و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر و هفته وحدت اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها بزرگ‌ترین نهاد مردم سالاری در کشور است و ۲۰۰ هزار عضو دارد که باید قدر این تشکیلات مردمی را بدانیم و در جهت اتحاد مذاهب در ایران و پایین آوردن اختلافات در جهان اسلام سعی و کوشش کنیم.

وی بیان داشت: افتتاح ساختمان شورای عالی استان‌ها باعث تقویت در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود و به اعضا این اجازه را می‌دهد که کار کارشناسی و مطالعاتی درستی را انجام دهند و طرح‌ها و لوایح مختلفی ایجاد و پیگیری کنند و درنهایت باعث تقویت مدیریت شهری شود.

هاشمی گفت: بیش از دو دهه از شورای اسلامی شهر تهران می‌گذرد و وارد بیستمین سال شوراها می‌شویم و پنجمین دوره شوراها نیز تشکیل شده است و اکنون شوراها از بالقوه به بالفعل رسیده‌اند و می‌توانیم فعالیت جدی‌تری را آغاز کنیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: با حضور شوراها فاصله بین دولت و مردم  کاهش پیدا کرده است و باید از اختیارات قانونی که دولت و مجلس داده است به درستی استفاده کنیم.

وی گفت: دولت‌ها نهاد مدیریت شهری را به عنوان مکمل خود می‌دانند و قطعا این تشکل‌های مردمی می‌تواند در حل مشکلات و پیشرفت کشور تأثیرگذار باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: حدود یک سال و چند ماه از مدیریت شهری پنجم می‌گذرد و در این دوره مردم مشارکت خوبی در انتخاب شوراها داشتند و حضوری چند برابری داشتند. بنابراین وظایف ما بالاتر می‌رود و توقعات نیز بیشتر شده است و نباید این احساس ناامیدی را ایجاد کنیم که نتوانستیم کاری انجام دهیم. بنابراین باید رضایت‌مندی مردم را در اقدامات خود داشته باشیم.

در ادامه این مراسم مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها نیز گفت: شورای عالی استان‌ها از بدو تشکیل هیچ گونه محل استقراری برای جلسات و هم‌اندیشی‌های خود نداشت و نمی‌توانستیم کمیسیون‌های خود را به درستی تشکیل دهیم و هم‌اندیشی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین جلسات خود را در محلات مختلف برگزار می‌کنیم و یک مقر ثابت نداشتیم، بنابراین پیشنهادهایی به شهردار سابق تهران داده شد و درنهایت در شورای شهر نیز به تصویب رسید و این ساختمان ۲۰۰۰ مترمربعی در ۷ طبقه در خیابان بخارست شانزدهم به شورای عالی استان‌ها تحویل داده شد، البته این ساختمان هیچ امکاناتی برای برگزاری همایش‌ها و کمیسیون‌ها نداشت که به مرور زمان اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

نظر شما