شناسهٔ خبر: 151812 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت الله جنتی:

دولت تمهیداتی برای جلوگیری از گرانی داشته باشد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: از دولت توقع است که در فروش اجناس خود تمهیداتی را به منظور جلوگیری از گرانی رعایت کند.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان با تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت گفت: ما از شناخت پیامبر گرامی (ص) و توصیف کمالات آن بزرگوار عاجزیم و جز حضرت علی (ع) کسی پیامبر عظیم‌الشأن را نشناخت و جز پیامبر عزیز کسی حضرت علی (ع) را نشناخت.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر لزوم وحدت شیعه و سنتی و دوری از تفرقه گفت: اگر مسلمانان وحدت داشتند دشمن نمی‌توانست بر آنان مسلط شود.
وی در ادامه به هفته بسیج و رشادت‌های آنان در طول انقلاب به ویژه جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: بسیج بهترین دستاورد انقلاب اسلامی است، چرا که در فرصتی محدود از انسان‌هایی که هیچ‌گونه آموزش نظامی و رزمی ندیده بودند، ایثارگرانی عاشق شهادت تربیت کرد که آگاهانه به استقبال مرگ رفتند و دشمن مورد حمایت همه قدرت‌های بزرگ دنیا را ذلیل و خوار از میهن اسلامی بیرون کرد.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر زنده نگهداشتن روحیه بسیجی گفت: اگر چه همه در پیروزی و غلبه بر دشمن در دفاع مقدس سهیم هستند ولی سهم بسیج در این زمینه بسیار بیشتر و مهم‌تر بود و اکنون نیز باید به منظور حفظ انقلاب ارزش‌ها و روحیه بسیجی را حفظ کنیم.
دبیر شورای نگهبان با قدردانی از عاملان ایجاد امنیت در کشور گفت: بحمدالله بر خلاف پیش‌بینی بدخواهان، اوضاع داخلی از آرامش نسبی برخوردار است هر چند نگرانی و ناراحتی از گرانی و تورم هنوز احساس می‌شود.
وی با انتقاد از اینکه در بازار آزاد هرکس هرگونه می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند و به بی‌ثباتی بازار دامن می‌زند، اضافه کرد: از دولت توقع است که در فروش اجناس خود تمهیدات به منظور جلوگیری از گرانی را رعایت کند.
آیت‌الله جنتی درباره مسائل خارجی به اوضاع نابسامان و رنج‌ها و مصیبت‌های مردم مظلوم یمن اشاره کرد و افزود: مردم مقاوم یمن با تحمل همه مشقت‌ها و سختی‌ها از جمله قحطی و گرسنگی همچنان استوار و نستوه ایستاده‌اند که باید واقعاً از آنها قدردانی کرد.
دبیر شورای نگهبان در ادامه به ماجرای قتل خاشقچی خبرنگار منتقد آل‌سعود اشاره کرد و گفت: بشریت و انسانیت در غرب به رغم همه پیشرفت‌های صنعتی و علمی از نظر معنوی به جاهلیت اولی برگشته است؛ چرا که آمریکا از رژیمی که یک خبرنگار را در سفارت خود در کشور دیگر به بدترین شرایط به قتل می‌رساند و جسدش را تکه‌تکه می‌کند، حمایت می‌کند.
آیت‌الله جنتی در پایان با اظهار امیدواری برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) گفت: این مشکلات و مسائل فقط با دست آن حضرت حل می‌شود و با ایجاد عدل جهانی، بشریت نجات خواهد یافت.

نظر شما