شناسهٔ خبر: 151801 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشکیل اتاق ضدتحریم در وزارت اقتصاد/ قیمت دلار باز هم کاهش می‎یابد

تحریم آمریکا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل اتاق مدیریت ضدتحریم در وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی درباره جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در کمیسیون اقتصادی نشست مشترکی با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و مدیران ارشد نظام بانکی و اعضای کمیته ضدتحریم کمیسیون، برگزار شد.

وی تصریح کرد: تشکیل اتاق مدیریت ضدتحریم در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رصد اقدامات آمریکایی‌ها در حوزه بانکی و اقدامات برای تقویت نظام بانکی در نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اتاق مدیریت ضدتحریم تشکیل شود.

پورابراهیمی در عین حال خاطرنشان کرد: افزایش حوزه اختیارات نظام بانکی و اصلاح ساختار نظام بانکی از دیگر محورهای نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از راهکارهای مقابله با تحریم‌های بانکی محرمانه است و این موضوع در اتاق مدیریت ضدتحریم پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مسائل بانکی در بودجه سال 98 از دیگر موضوعاتی بود که در نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: مجلس با تدوین و تصویب قانون، در روند نزولی نرخ ارز مددرسان دولت خواهد بود.

زهرا سعیدی مبارکه با بیان اینکه ثبات اقتصادی و نرخ ارز در دستور کار دولت و مجلس است گفت: همان‌گونه که تاکنون مجلس با تدوین و تصویب قانون، کمک کرده همچنان در مسیر روند نزولی نرخ ارز مددرسان دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با توجه به تحریم‌های اخیر که ممکن است برخی بانک‌ها را در حوزه پولی و مالی با مشکل مواجه کند موارد به‌صورت دقیق و جزئی دیروز  با حضور وزیر اقتصاد، معاونان وی، مدیران عامل بانک‌ها، اعضای کمیسیون اقتصادی و مسئولان بانک مرکزی بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد مقابله با تحریم آن هم با مدیریت واحد از جمله تصمیماتی بود که در جلسه دیروز اتخاذ شد و کمیسیون اقتصادی اعلام کرد در صورت وجود هرگونه خلأ قانونی، مجلس تمام‌قد با دولت در جنگ اقتصادی فعلی همراه و هماهنگ خواهد بود.

وی در عین حال به مردم اطمینان داد مسئولان با دو برابر تلاش پیشین برای گره‌گشایی بیشتر از مشکلات معیشتی آنان تلاش می‌کنند تا کشور از این روزهای سخت کنونی با موفقیت عبور کند.

نظر شما