شناسهٔ خبر: 151796 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

روند بانک‌ها در حمایت از تولید ملی اصلاح شود

فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است که بانک‌ها مشکلات جدی برای حمایت از تولید ایجاد می‌کنند که باید این روند اصلاح شود.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان به سیاست‌های کلی حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی که به طور مکرر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته و از آن به عنوان بهترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور یاد می‌شود، حمایت از تولید ملی و تولیدکننده‌های داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاری‌های مشروع در کشور، حمایت‌های قضایی است، اظهار داشت: ناامنی، موانع و تهدیدات فضای کسب و کار، هم منشاء داخلی و هم منشاء خارجی دارد، اگر تهدیدات و موانعی که منشاء داخلی دارند مرتفع شوند، کارآفرینان، صنعتگران، کشاورزان و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند با تهدیداتی که منشاء خارجی دارند، مقابله و حتی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

**دستگاه‌ها برای حمایت از تولید ملی وحدت رویه ندارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس، یکی از چالش‌ها و موانع موجود پیرامون حمایت از تولید ملی را  عدم هماهنگی و یکپارچگی دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرین در صنعت و تولید دانست و افزود: متأسفانه بانک‌ها، بیمه‌ها، گمرکات و تأمین اجتماعی هر کدام به نوعی با تولیدکننده‌ها رفتارهای متفاوتی دارند و در مواجهه با کارآفرینان وحدت رویه ندارند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

فولادگر ادامه داد:  تولید ملی بیش از دریافت مشوق‌ها، نیازمند رفع مشکلات در این حوزه است، بنابراین با حل این معضلات به راحتی می‌توان از آن حمایت کرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در پایان، مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مهم‌ترین موانع پیش پای تولید ملی دانست و خاطرنشان کرد: باید رتبه کسب و کار را بهبود بخشیم و با این ریل‌گذاری‌ها به مرور زمان می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد. بانک‌ها مشکلات جدی برای حمایت از تولید ایجاد می‌کنند که باید این روند اصلاح شود.

نظر شما