شناسهٔ خبر: 151793 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حذف طبقه متوسط نگران کننده است

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شرایط جدید باعث شده افرادی که زندگی متوسطی داشته باشند به زیر خط فقر بیایند و اینگونه طبقه متوسط حذف شده و فقط فقیر و غنی و فاصله زیاد بین آنها در جامعه وجود دارد.

به گزارش«نماینده»، سلمان خدادادی در مورد فقر و آثار آن بر زندگی مردم، گفت: با توجه به افزایش قیمتها، فشار اقتصادی بر روی مردم هر روز بیشتر می شود و هنگامی که تعادل در کشور وجود نداشته باشد فقیر هر روز فقیرتر و غنی هر روز غنی تر می شود.

وی با اشاره به اینکه امکان ادامه زندگی برای اقشار ضعیف وجود ندارد، گفت:در شرایطی که دلار به چندین برابر قبل خود افزایش پیدا کرده است، قیمت ها نیز سه برابر  شده اما از سوی دیگر درآمدها افزایشی نداشته است.

وی گفت: در حال حاضر درآمد مردم نسبت به قبل یک سوم کاهش پیدا کرده و قدرت خرید نیز به همین نسبت کم شده است و در چنین شرایطی تعداد افرادی که زیر خط فقر هستند بیشتر شده و آنهایی که بیشتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند زیر خط فقر هستند.

وی تاکید کرد:آنهایی که درآمدشان ۷ میلیون تومان بوده و زندگی راحتی داشتند با شرایط جدید درآمدشان به ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان یعنی یک سوم قبلی کاهش پیدا کرده و این افراد به زیر خط فقر آمده اند.

خدادادی گفت: هنگامی که تعداد فقرا در جامعه زیاد می شود بزهکاری، آسیب اجتماعی و ... در جامعه زیاد می شود و باید اقدامات اورژانسی انجام داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دولت در شرایط جدید چند مورد بسته حمایتی را برای نیازمندان در نظر گرفته است، گفت: امیدواریم با اقداماتی که دولت انجام می دهد مردم بتوانند از عهده این مشکلات بربیایند و شرایط جامعه بهتر شود.

خدادادی گفت: شرایط جدید باعث شده افرادی که زندگی متوسطی داشته باشند به زیر خط فقر بیایند و اینگونه طبقه متوسط حذف شده و فقط فقیر و غنی و فاصله زیاد بین آنها در جامعه وجود دارد.

نظر شما