شناسهٔ خبر: 151789 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دستِ بسته جامعه در تصمیم‌گیری اقتصادی

ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمتی کالاهای موجود در بازار امکان تصمیم گیری و برنامه ریزی اقتصادی برای مردم وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» ولی ملکی، در خصوص عدم مشخص بودن مسئول تنظیم بازار و نگرانی مردم از این موضوع، اظهار داشت: نگرانی مردم از روزی شروع شد که قیمت ها به صورت چشم‌گیر افزایش پیدا کرد و از این جهت حق دارند نگران باشند، در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمتی کالاهای موجود در بازار امکان تصمیم گیری و برنامه ریزی برای مردم وجود ندارد.

 اقشار متوسط و ضعیف جامعه تحت فشار اقتصادی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت کالاها در بازار مردم و مخصوصا طبقات پایین جامعه، حقوق بگیران و کشاورزانی که درآمد شاخصی ندارند تحت فشار اقتصادی قرار گرفته ‌اند، گفت: اقشار ضعیف و متوسط جامعه در زمینه تامین مایحتاج مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند و حق دارند که نگران وضعیت موجود باشند.
بازار بزرگ زنجان

نگرانی جامعه از نبود امنیت اقتصادی

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود امنیت اقتصادی با امنیت جانی و سلامت انسان برابری می‌کند، ادامه داد: تنها یک بُعد امنیت شامل بخش اجتماعی می‌شود و بُعد دیگر آن امنیت اقتصادی است، در شرایطی که مردم امنیت اقتصادی را احساس نکنند و امکان برنامه ریزی در زمینه دخل و خرج خانواده خود را نداشته باشند نگران می‌شوند.

تنظیم بازار نهاده‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است
تنها یک بُعد امنیت شامل بخش اجتماعی می‌شود و بُعد دیگر آن امنیت اقتصادی است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  در زمینه قیمت گذاری، کنترل و تنظیم بازار کالاها در ستاد تنظیم بازار نظرات مطرح می‌شود، عنوان کرد: تنظیم بازار بر عهده بخش تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما در برخی کالاها همانند نهاده‌های کشاورزی تنظیم بازار برعهده وزارت جهاد کشاورزی و بخش بازارگانی این وزارت خانه قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت محصولات مختلف نظر هر دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را لحاظ می‌کند.

نظر شما