شناسهٔ خبر: 151785 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح موافقت کرد

مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کردند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح با ۱۶۲ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر، با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کردند.

در ادامه جلسه وکلای ملت ماده ۲ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح دارای شخصیت حقوقی مستقل است و به صورت شرکت دولتی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اداره می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده، امور استخدامی هریک از کارکنان سازمان مذکور تا تصویب قانون اداری استخدامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حسب مورد تابع مقررات استخدامی مربوط به نیروهای مسلح خواهد بود.

همچنین در تبصره ۲ این ماده آمده است که صورت های مالی سازمان با ضوابط سازمان حسابرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسیدگی می شود.

همچنین بر اساس تبصره ۳ این ماده، انجام معاملات در مورد محصولات نظامی اعم از کالا یا خدمات تابع مقررات برگزاری مناقصات نیروهای مسلح است و تشخیص محصولات نظامی با پیشنهاد رئیس سازمان و تائید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

همچنین بر اساس تبصره ۴ این ماده، سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در مواردی که در این قانون و یا اساسنامه مقررات خاصی پیش بینی نشده است، تابع قوانین و مقررات عمومی کشور خواهد بود.

نظر شما