شناسهٔ خبر: 151782 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان صنایع دریایی مجاز به ایجاد شرکت های تابعه و وابسته شد

مجلس نمایندگان مردم در خانه ملت به سازمان صنایع دریایی مجوز دادند که به منظور تامین نیازمندی های خاص نیروهای مسلح و دستیابی به فناوری های جدید راهبردی نسبت به ایجاد شرکت های تابعه و وابسته با تعیین مدت فعالیت محدود، اقدام کند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۹ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح ماده ۳ این لایحه را با ۱۴۰ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

براساس ماده ۳ لایحه مذکور؛

سازمان می تواند در شرایط ضروری، به منظور تامین نیازمندی های خاص نیروهای مسلح و دستیابی به فناوری های جدید راهبردی صنایع دریایی نسبت به ایجاد شرکت های تابعه و وابسته با تعیین مدت فعالیت محدود و یا مشارکت با طرف های داخلی یا خارجی به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اخذ مجوز فرماندهی معظم کل قوا اقدام کند.

لازم به ذکر است در جریان بررسی این ماده جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با اشاره به برخلاف برنامه بودن ماده ۳ و همچنین خلاف سیاست های اصل ۴۴ بودن تشکیل شرکت های دولتی، پیشنهاد حذف ماده را مطرح کرد که با مخالفت نماینده دولت و کمیسیون امنیت ملی مواجه و در نهایت نمایندگان با ۶۳ رأی موافق، ۱۱۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع با این پیشنهاد مخالفت کردند.

نظر شما