شناسهٔ خبر: 151775 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میانگین ارزش سهام عدالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به شوک ارزی، ارزیابی از ارزش هر برگ سهام عدالت ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پور ابراهیمی، با اشاره تخلف دولت در زمینه سهام عدالت بیان داشت: دولت در زمینه عدم واگذاری سهام عدالت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، تمام افرادی که در ۲ دهک قرار دارند و در زمان واگذاری ۵۰ درصد تخفیف گرفته اند و ۵۰ درصد سود آنها در زمان بالغ بر ۱۰ سال مستهلک شده تخلف کرده است.

لایحه سهام عدالت در کمیسیون ویژه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت در سهام عدالت را می توان مشابه خرید قسطی خودرو دانست که خریدار پیش پرداخت و اقساط را پرداخته است اما نه سند خودرو به نام او زده شده است و نه می تواند از وسیله استفاده کند، این اقدام از عجایب تصمیمات دولت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص لایحه سهام عدالت، توضیح داد: سال گذشته لایحه ای برای تصمیم گیری سهام عدالت به مجلس ارسال شد، این لایحه ابتدای سال در دستورکار قرار گرفت و در حال حاضردر کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در حال بررسی است تا تعیین تکلیف شود.

ارزش هر برگ سهام عدالت

وی در این باره که گفته می شود ارزش سهام عدالت ۱۴ میلیون است، توضیح داد: در گذشته برآورد ما این بود که هر برگ سهام  عدالت بین یک میلیون و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد، بعد از شوک ارزی و افزایش قیمت ها طبیعی است که ارزش سهام عدالت نیز افزایش یابد.

پورابراهیمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بااشاره به تغییر ارزش سهام عدالت، گفت: به نظر می رسد ارزش هر برگ سهام عدالت بین ۲ میلیون تا ۳ میلیون تومان و به عبارتی میانگین ارزش آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ممکن است ۱۴ میلیون تومان ارزش هام عدالت خانواده ۵ نفره باشد، تاکید کرد: به هر حال باید سهام عدالت  مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و ۲ دهک اول آزاد و مالکیت و اخیتار سهام منتقل شود، این مهمترین بحثی است که پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: در پیشنهاد دوم نیز تخلف صورت گرفته است و دولت از محل سود، تقسیط را انجام نمی دهد این کار اشتباه راهبردی است که باید پیگیری کنیم تا هر چه زودتر این مسائل برطرف شود.
ارزش هر برگ سهام عدالت بین ۲ میلیون تا ۳ میلیون تومان و به عبارتی میانگین ارزش آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت همچنان به روند قانونی سهام عدالت تن نداده است، فروش  هیچ کدام از سهام عدالت آزاد نشده است.

نظر شما