شناسهٔ خبر: 151770 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نقوی حسینی: شورای حقوق بشر رفتار دوگانه دارد

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره‌ وضعیت ایران را ناشی از رفتار دوگانه این شورا دانست و گفت: رفتار دوگانه شورای حقوق بشر به جایگاه آنها خدشه وارد می‌کند. آنها تنها از این نهاد بین‌المللی استفاده ابزاری می‌کنند.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی در واکنش به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره‌ وضعیت حقوق بشر ایران گفت: نهادهای بین‌المللی همچون شورای حقوق بشر سازمان ملل بارها و بارها رفتارهای دوگانه‌ای داشتند که نمونه بارز آنها درباره‌ جنگ یمن است جنگی که روزانه زنان، کودکان و مردان بی دفاع را به خاک و خون می‌کشد و میلیون ها نفر را محاصره کرده و در خطر مرگ قرار داده اما شورای حقوق بشر هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای صادر نمی‌کند و خواستار رسیدگی به وضعیت مردم نیست.

وی افزود: نمونه دیگر را می‌توان در ترور خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در خاک ترکیه دید که تمامی محافل بین‌المللی درباره‌ی آن صحبت می‌کنند اما شورای حقوق بشر به آن ورود پیدا نکرده است. از آن طرف وقتی یک قاچاقچی اعدام می‌شود یا کسی که جلوی چشم همه ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته و به قتل رسانده به مجازاتش می‌رسد سر و صدا می‌کنند این نشان می‌دهد شورای حقوق بشر رفلتار دو گانه داشته و ابزاری عمل می کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفتارهای دو گانه و بدون رعایت عدالت و انصاف را باعث زیر سوال بردن سازمانهای بین‌المللی و خدشه‌دار کردن اعتبار آنها دانست و گفت: در این بین رفتارهای آمریکا نیز باعث خدشه دار شدن این مراجع بین‌المللی می‌شود چون آمریکا هیترلیسم را دنبال می‌کند که نتیجه‌ آن یاغی گری علیه همه نهادهای بین‌المللی است.

نظر شما